Graveringsplåtar?

Sv: Graveringsplåtar?

*kl*

Vad är det för slags skruvar skylten sätts fast med (i grimmor)? Tänkte beställa från Henrikssons och det står inte om det följer med skruvar eller ej. Någon som har beställt och vet om det gör det?

Det är mässingsspikar typ väl?
Minns inte riktigt kan kolla efter imorgon :D

Kollade idag :p

Hon har två lädergrimmor med namnskyltar och kollade bara på ena.
Det var smala mässings"spikar" :p
Man trycker liksom ihop spiken med en liten platta..

Braaaaa förklaring :banana: :angel:

Det brukar vara en sån som man trycker in jättehårt i den andra, som nitar typ.

varför inte köpa ett sätt med bokstavsstansar(jula 139 kr bland annat) sen är det ju bara att slå in namnet på kopparplåt som man har hemma i nån skrot hög. sen klipper man den med tången o sätter dit den med superlim på ex lädergrimman. Så gjorde jag, pappa hade stansar o allt så det va bara för mig att experimentera. För övrigt går det ju också att "stansa" direkt på lädret också om man vill, då slipper man ju sätta dit skylt. Jag har provat både och o det går bra. Slog bland annat in min hästs namn på en sån där budget lädergrimma iaf det skulle bli fult men det blev jättebra.

Det där lät komplicerat!
Speciellt om man har svagt G i träslöjd :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka