Gräver i marken?

A

allin

Har två hästar hemma och båda har börjat att gräva i snön och ner i marken, och inte bara på ett ställe.. Varför gör dom de? Hörde av en tjej att dom behöver biotin, men jag har läst att det är mest bra för deras hovkvalité. :confused:

Någon som vet?

Sv: Gräver i marken?

Förmodligen för att de letar nåt att äta på?
Mina gör också så, och de letar fram små strån att äta på. Detta trots att de har obegränsat med hö. Det ligger i hästarnas natur att leta mat större delen av dygnet så mitt tips skulle vara att de gör det för att det helt enkelt är det naturliga för dem. De gör ju samma sak resten av året, bara då att gräset är mer lättåtkomligt då. ;)
Terapi och en bra sysselsättning!

De letar kanske efter något att tugga på? Mina strosar runt och växlar mellan att gnaga på nedfallna träd och att skrapa undan snön när de ätit upp sitt hö.

om dom bara skrapar bort snön letar de säker något att äta som tidigare nämnts, men gräver de hål i marken och äter/slickar jord kan det vara brist på salt enligt min erfarenhet! hur mycket salt får de?

Köpte en saltsten som dom fick ha i sina boxar och nu gräver odm inte lika mycket längre. :banana:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
408
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix