Gratis är gott!

S

soma

:Var uppe på pappas vind häromdagen och fyndade lite...

Hittade ett slitet gammalt blombord (tror jag). Det var grönmålat och flagnat. Jag slipade och målade och vips så var det så här fint!
blom.jpg

Dessutom fanns där en gammal muggig kista som fick sig en tvätt och ny ädelträolja:
kista.jpg

Fint va?! :D

Sv: Gratis är gott!

Jag säger som jag sagt förut: Jag blir så imponerad av allas kreativitet och idéer!

Jättefint! :laugh:

Aldrig! It´s my precious! :devil:
Haha det var riktigt rackigt där uppe på vinden... men blev faktiskt riktigt fint med lite grå färg!

Dessutom har jag tingat två "frökenfåtöljer" som pappa säger. Du vet såna där fina klädda. Eller rättare sagt nu är de jättefula, med stoppningen mer utanpå än innanför... Ska lämnas till lokala möbelsnickaren så blir de som nya... har tyvärr inga bilder nu!

Tänk vad någons skräp kan vara annans skatt!

Roligt, roligt roligt!!!:bump:

Din pappas vind verkar vara rena skattgömman! Hmmm var ligger den? Tänkte göra ett besök där ;)

Jättefina saker!

Tänk om man hade vart så kreativ?
Jag bara gnäller på mina fula möbler och vill köpa nytt.Men tillexempel ett skrivbord eller dyl. bara att måla om och kanske byta handtag, hur lätt som helst.. :D

Måste nog kolla lite oftare i denna kategorin så man får lite inspiration :angel:

f.ö vart blombordet helt otroligt snyggt

Jag har fått en ny renoveringsådra sen vi flyttade till ett hus byggt 1935 för här passar gamla grejer in. Tidigare har det varit nytt nytt nytt... men nu är det gammalt nytt gammalt.

Ofta kan man få saker att bli fina med lite färg och lite nytänkande. Att tapetsera baksidan av ett skåp eller insidan av en lampskärm gör större skillnad än man tror!

Till alla: Tack för fina kommentarer! :bow: Tråden fylls förhoppningsvis med fler renoverade fynd!

Fantastiskt blombord! Men, hör du inte hur det skriker
"- jag vill bo hos Sar....Jag vill bo hos Sar!" ?!:D:p

Jag tror att sambon hör det för han är något skeptisk... Han gillar den strikta minimalistiska stilen, men den funkar ju inte på vårt nya hus så jag jobbar in sak efter sak för att få in lite mer "modern romantik" (eller vad man nu ska kalla stilen?). Men vad bestämmer han ändå om i slutändan... :angel::devil::D

Fantastiskt blombord! Men, hör du inte hur det skriker
"- jag vill bo hos Sar....Jag vill bo hos Sar!" ?!:D:p

Nehej du! Det måste vara något fel på din hörsel. Blombordet har redan paxat mig och mina Mårbackor.

:D

Hallå där!
Det där bordet vill helt klart bo hos Houdinie!

BASTA!!!

Men vad säger ni om att ha delad vårdnad?

(sträcker ut en hand och hoppas att det ska gynna mig i den smutsiga och utdragna vårdnadstvist som lurar runt hörnet)

Men vad säger ni om att ha delad vårdnad?

(sträcker ut en hand och hoppas att det ska gynna mig i den smutsiga och utdragna vårdnadstvist som lurar runt hörnet)
ICKE!

Vi kan slåss om saken - då vinner jag garanterat! :cool:

soma - du kan skicka blombordet till Uppsala mesamma!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 663
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar