inaa
Trådstartare
Jag provade för medryttarskap häromdagen. Det är något av det värsta jag vet, men jag bestämde mig för att fokusera på att vara lyhörd och ha roligt. Jag har lärt känna hästen lite under en tid och hoppades mycket på ett samarbete för det är en underbar häst. Men den var stressad när jag satt upp och jag klarade inte att få den att slappna av. Den är inte van vid andra ryttare än sin ägarinna så jag visste att jag var tvungen att vara lyhörd och försiktig men det hjälpte inte. Jag upplevde den som nervös, ängslig och jätteledsen! Det kändes som när man håller en nyfödd unge som börjar gråta- men lämnar genast över barnet till dess förälder. Efter bara en kvart kände jag att hästen behövde komma till sin mamma, att vi inte skulle plåga den mer..
Jag inser att om jag varit en bättre ryttare så hade jag kunnat hjälpa den (jag upplevde verkligen att den sökte hjälp från mig) men nu kunde jag inte det. Jag skäms lite över det men hoppas ändå att ägarinnan tyckte jag hanterade situationen rätt. Att det var rätt av mig att avbryta när hästen var så väldigt obekväm..
Märkligt hur man kan uppleva att hästar gråter.
Jag inser att om jag varit en bättre ryttare så hade jag kunnat hjälpa den (jag upplevde verkligen att den sökte hjälp från mig) men nu kunde jag inte det. Jag skäms lite över det men hoppas ändå att ägarinnan tyckte jag hanterade situationen rätt. Att det var rätt av mig att avbryta när hästen var så väldigt obekväm..
Märkligt hur man kan uppleva att hästar gråter.