*Gråt* *gråt*

G

gamila

:cry:
Igår när min lilla grålle kom in från hagen så saknades en av framskorna (som f ö e bara några dagar gammal). Tre söm satt kvar i hoven och svullnaden i senan såg ut att växa inför mina ögon. Skon går ej att hitta i all J*VLA snö, men det skulle vara högst intressant att se hur i hela fridens da'r han har burit sig åt. Tänk vilken kraft han har sträckt sig med om han har lyckats dra av bara "huvudet" på tre söm utan att de släppt från hoven.
Bara att invänta farbror veterinären och herr hovis idag....

Sv: *Gråt* *gråt*

Har hänt mig också... Ha tålamod, det brukar läka... för det mesta, men roligt är det ju inte... Berätta gärna vad veterinären sa! Tappskorna som försvinner under vintern brukar tina fram när snön försvinner, rostiga och eländiga ;) (Dem kan man, för det mesta, återanvända om man får bort rosten.)

Sv: *Gråt* *gråt*

Det kan vara så att om du har haft snösulor på så nöter de av sömmarna.
Eftersom skon då bara sitter med ett fåtal söm så behövs det inte stor kraft för att den ska lossna.
nästa vinter bör du hålla koll på om sömmarna har gått av. De brukar hålla en 5 -6.v.
Du kan peta med kratsen på huvudena o se om de är lösa.

Oj då .Läste nu att den vara nyskodd.

hoppas på att det går bra

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 268
Senast: Karminnie
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 775
Hästvård Lite bekymrad och frågande angående min ponny. Han är russ/arab och har alltid haft lätt att lägga på sig men har under vintern och...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: Solei69
·
M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama