Grästider

gyllebo

Trådstartare
Hej! Tid för sommarbete. Och jag vill fråga er om det är ok att "plocka" gräs och fodra med i hagen, för att vänja hästen. Vi har långt till hagen med sommarbete och ingen annan inhängnad mark att släppa hästarna en stund varje dag. Vill helst inte gå och beta dem i grimskaft, det brukar bli en kamp att bryta. Tacksam för tips.

Sv: Grästider

Det bästa är ju att gå ut och beta med dom.. och är de som så att det blir en kamp vid dessa tillfällen vill jag påstå att något är fel i eran relation med varandra.Träna lite NH.

Men visst funkar de att slå gräs och lägga in i hagen med.. varför skulle de inte vara oki?=)

Jag har gjort som så att jag lät min isis beta 5 minuter första 5 dagarna sedan ökade jag till 10 minuter efter 5 dagar till fick hon beta 20 minuter sen släpptes hon in i en hage med lite mer gräs i.För att nu på tisdag flyttas till sommarbetet=)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 600
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 515
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025