Gräsmask b*rjes

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 948
S

speedygirl

Har nu funderat på att skaffa en gräsmask till mina hästar. Men vet inte direkt hur mycket gräs de kommer att få i sig.
Hur stor mängd får dom i sig?
Kan de drcka lika mycket vatten som vanligt?
Kan de gå med den hela sommaren?
Ses det någon skillnad på hullet då de har masken på sig en hel sommar?

Vill gärna ha svar på dessa frågor!

Sv: Gräsmask b*rjes

Kan inte svara utav egen erfarenhet,men de skriver ju att ma måste hålla koll på hästens vatten intag!
De andra frågorna vet jag ej men en "granne" har en mask på sin fångshettis o hon går med den på dygnet runt.Hon är halv lagom i hullet (mellan fet o "lagom")

Sv: Gräsmask b*rjes

Min shettis dricker helt obehindrat och bryr sig inte alls om masken.
Han brydde sig lite dom första 20 min. men efter det sket han i det och ägnade sig helt åt att ivrigt försöka få in gräs i den.

Grannens shettis sto har haft sin 1 hel sommar och var skitfet redan innan och har faktiskt krymt något i midjemått.
Men hon är också så himla slö och rör sig inte om hon inte behöver medans min valack dagligen har rejäla träningspass för sig med sina 2 kompisar i deras 7ha stora hage.
Då går det undan vill jag lova, när de sträcker ut för fullt,flyger över diken och tar i uppför den branta backen. Bättre motion kan man knappt önska sig.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: Lillefrun
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 814
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 900
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka