gräsbana??

H

hannie

vet ni några bra klubbar i småland skåne hallands trakten som har nån bra gräsbana?? vore kul o testa det ;)

Sv: gräsbana??

i vetlanda har dom en jättefin bana!
men jag vet inte om man får rida på den som privatryttare

I skåne finns det ju några.. Gärds och Fjälkestad och vinslöf e dom jag könner till vet dock inte hur underlaget är på den sistnämde.

Vellinge har en stor gräs bana med vattengrav pullmanagrav och en bank.

Vetlanda,varberg,värnamo,susedalen mm. Sedan var vi i Hjo i flera år och red derbyt där under midsommarhelgen, och där har de antaglegen en av sveriges vackrast belägna gräsbana....absolut värd ett besök.

tänkte ev. tävla i Vetlanda i september, o då ingår bank, pulvermangrav o vattengrav, vilket jag aldrig hoppat.
Hur stora/långa/höga är dom här hindrena och är dom svåra?
tänkte höra om det är nån idé och träna på dom eller om dom är svåra så jag skiter i att ställa upp....

i halland finns ju bl.a varberg, skedala, halmstad, björbäck, himledalen de e de jag kommer på nu...

ok men får nog kolla lite o sånt...
hur ska man sätta broddarna när man rider på gräs??

Lollan skrev:
tänkte ev. tävla i Vetlanda i september, o då ingår bank, pulvermangrav o vattengrav, vilket jag aldrig hoppat.
Hur stora/långa/höga är dom här hindrena och är dom svåra?
tänkte höra om det är nån idé och träna på dom eller om dom är svåra så jag skiter i att ställa upp....

I just vetlanda så har dom en ganska lång bank och ganska snäll pulvermangrav. Däremot är kanske vattengraven lite svårare om man har en häst som tittar.

{4A00E3E9-B6A9-41CA-89D4-36F7B6950E75}.jpg

är det typ som denna vattengraven??fast inte riktigt så bred.... Hur bred är den ungefär?? och hur djup ungefär är pulvermangraven?? och sen till sist ungefär hur hög är banken? är det både upphopp o nedhopp :rofl: haha snacka om hysterisk :rofl:

aa vattengraven ser ut så :D
jag vet inte riktigt hur hög och hur djup pulvermangraven är men dom ska nog inte vara allt för svåra :rofl:

Vetlandas gräsbana håller hög klass, och många ryttare använder den som en genrep inför falsterbo. Tål mycket regn! Finns numera enbart en vattengrav som används, en flyttbar som inte är särskult bred(är tänkt att kunna ha ett hinder över den) Graven brukar inte vålla problem då det ej är mycket till grav i mitten. Baken går att hoppa från alla håll, men även den brukar vara "snällt byggd"
Dessutom brukar dessa naturhinder inte användas så flitigt av bakbyggaren.
Annordnas träningar för klubbens ryttare ca 1 gång om året då man får hoppa igenom dessa hinder, men som utomstående har man tyvärr ingen möjlighet att träna på banan mer än på tävlingar.

Mvh Bella

Liknande trådar

Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder...
2
Svar
20
· Visningar
1 060
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Övr. Hund Hejsan! Jag söker ev en amma till våra rottweiler valpar. Tiken fick akut kejsarsnitt den 27/6 och efter det har inte tiken mått bra...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: ingela119
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka