W

Warhammer

Jag ska nu på lördag tävla på gräs för första gången.
Men när ska jag sätt på broddarna?
Är det när jag har lastat ur eller är det när jag ska börja rida fram?
Hur gör ni?
Ge mej lite tips när jag tävlar på gräs.

Sv: Gräs!

Warhammer skrev:
Jag ska nu på lördag tävla på gräs för första gången.
Men när ska jag sätt på broddarna?
Är det när jag har lastat ur eller är det när jag ska börja rida fram?
Hur gör ni?
Ge mej lite tips när jag tävlar på gräs.

I god tid. Finns inget värre än att brodda i stress. Vi brukar göra det när vi lastat ut och vet.bes.

Efter du har vet-besiktigat och innan du börjar rida fram. Men sätt i blindbrodd kvällen innan så tar det bara ett par minuter att byta när du är på tävlingsplatsen.

Små mini broddar som du skruvar i broddhålen för att slippa rengöra dem på tävlingsplatsen eller hålla på och krångla med bomull eller skumgummi. :D

Bomull är ju jättepraktiskt. Och av nån mysko annledning brukar alltid hälften av blindbrodden har trillat ur när jag väl ska brodda med riktiga brodd. ;)

Näe, blindbrodd kan inte trilla ur. Det är som vanliga broddar fast de är så korta att de inte kan skada hästen vid spark eller tramp! De är gängade!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Trav Jag behöver lite tips och höra era erfarenheter. Jag ska sätta tungband på en häst för första gången. Den drar då snabbt upp tungan i...
2
Svar
34
· Visningar
3 492
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vi har fått tid till veterinären på onsdag men vill bara höra om man kan göra något själv? Tror att ena hunden har fått något som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat