"Gräns mellan sport och cirkus hårfin"

Sv: "Gräns mellan sport och cirkus hårfin"

"Det Johan Lenz är rädd för att det spektakulära bländar och att man börjar tumma på takt, balans och korrekthet i utförandet av alla rörelser."

Är det avundsjuka eller är det bara jag som läser att han dömer ner hela europas domarkår?

Sv: "Gräns mellan sport och cirkus hårfin"

Med tanke på att en av dom internationella domarna uttalade sig såhär, så ligger det kanske lite i vad han säger.. Så nej jag tror varken han är avundsjuk eller att han dömer ut hela domarkåren.

"Möjligen finns en risk att domarna blir så fascinerade att de inte ser bristerna, resonerar Svalling. Men det kan också vara lite bra:

"Då använder vi hela skalan och kanske det slinker med nån tia till andra också. Dressyr får inte vara så gnetigt. Det är bara att kläma i med betygen. Man måste våga uppskatta bra dressyr."

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Dressyrryttaren Emelie Brolin är ny tävlingsledare för dressyren på Falsterbo Horse Show. Hon efterträder Johan Lenz. ... Källa / Läs...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Upprop för #metoo har skakat både journalist- och idrottsvärlden och på onsdagen var det ridsportens tur. På Ryttargalan är det inte...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II