Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du borde kanske inse att du snarare är undantaget som bekräftar regeln.
Jag fick nog uppfattningen att du med dina erfarenheter verkade anse att alla vi andra som haft grannproblem överdrev. Du försöker ju till och med antyda att folk som klagar på grannar verkar vara lite överkänsliga eller ha sig själva att skylla.
Jösses Petruska, nu får du tagga ner lite. Normbildande, normbevarande. Sociala processen. Varför gör du detta till en akademisk analys? Du läxade upp någon för att den läxat upp någon. Hur kan det vara svårt att se?
Var vad du skrev.
Det är väl ett slags uppfostran. Du talar om för mig vad jag borde inse. Det är en annan sak än att säga att du inte delar min erfarenhet, vilket inte hade varit uppfostrande.
Inte att de har sig själva att skylla. Jag vet inte hur enkelt det är att ändra på egenskapen att man upplever grannar som besvärliga, om man har den egenskapen, men jag tror att det är rätt svårt.
Man irriterar sig ju på olika saker och störs av olika saker. Det är ofta inte gjort i en handvändning att ändra på sig i sådana avseenden, inte ens när man själv tycker att man är lite överkänslig.
Men skräp och smuts från mattor smutsar även ner fönster, oavsett så lär de behöva öppna för att göra rent från det du har skakat av mattorna.
Intressant att den distinktionen är så svårfångad för så många, tycker jag. Eller om jag bara är otydlig.