Granngårdens mûsli?

majapia

Trådstartare
Jag köper granngårdens mûsli till mina två kusar och tycker den är bra, hästarna gillar den också :D

Någon mer som köper där ifrån?

Vad tycker ni om det fodret?

Sv: Granngårdens mûsli?

Jag har det till min valack. Använde hippos peletterade havrefria innan, cool basic, har jag för mig det heter. Men affären i min närhet hade just inte cool alltid så jag ville byta till något som jag inte behövde köra 5 mil för att köpa.
Granngårdens müsli var ganska lika i råvarusammansättningen så då blev den den. Annars kan jag välja på Salsa och Lympos också.
// Linda

Jag tycker att den är bra,förutom en gång då den havrefria muslin inte var havrefri,utan full med havre i...

Jag gav det tidigare, mycket drygt och bra :p Köpte två säckar på ett år ungefär. Men nu ska jag börja ge betfor istället, så jag plockar bort muslin (han fick 2,5 dl = ca 200 g när han fick som mest). Annars har jag en köttbulle sen! Han kommer bli ledsen, han gillar verkligen den müslin.

Jag tycker att den är bra,förutom en gång då den havrefria muslin inte var havrefri,utan full med havre i...

"den havrefria müslin"
Det låter konstigt att du skriver så eftersom Granngårdens müsli bara finns i en sort.
// Linda

Ja,den finns i en sort och ska vara "havrefri" ,men en gång i våras när jag köpte en säck så var det fullt med havre i,vilket det inte ska vara eftersom den är jusst havrefri.

Förstår inte vad det är som gör att det låter konstigt?

Senast ändrad:

Jag köpte en säck för ett tag sen och började ge min häst samtidigt som han går på bete. Jag tycker det är jättebra!

Han får en liter müsli och en liter lusernpellets varje gång jag ridit. Han är pigg som en mört, på ett positivt sätt!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
784
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka