Granngården elit/betfiber elit

Jeps

Trådstartare
Vi har ett rent ut sagt pisshö och jag får fodra kraftfoder i mängder som jag aldrig behövt tidigare.
Idag ger jag 1.5 kg Pavo sports fit, 500 g soja samt ca 500 g slobber mash. Han får även en knapp dl linfröolja. Han är Superfin i kroppen och funkar bra i arbete.

Nu till frågan. Började titta på granngårdens elit koncentrat och betfiber elit. Dessa är lite lägre i energi än Pavo, lika i protein men lägre i stärkelse och socker.
Någon som har erfarenhet av dessa?
 
Jag fick en provpåse på ca 1 kg vardera på Scandinavium i våras. Jag hällde allting i en hink och glömde bort det. Men nu behövde jag något att blanda linfröolja och mineraler med. Jag blötlägger 0,5 dl i dubbla mängden vatten och låter stå över natten. Sen får båda hästarna dela på denna otroliga mängd. Den ena får typ en mastsked uppblött pellets, den andra får resten.

Jag ger alldeles för lite för att se om det blir någon skillnad på hästarna, jag ger det bara för att jag fick det gratis och behöver något att blanda linfröoljan med. Det enda jag kan säga är att hästarna älskar det! De slabbar i sig allt och lämnar inte en smula kvar i hinken.
 
Vi har ett rent ut sagt pisshö och jag får fodra kraftfoder i mängder som jag aldrig behövt tidigare.
Idag ger jag 1.5 kg Pavo sports fit, 500 g soja samt ca 500 g slobber mash. Han får även en knapp dl linfröolja. Han är Superfin i kroppen och funkar bra i arbete.

Nu till frågan. Började titta på granngårdens elit koncentrat och betfiber elit. Dessa är lite lägre i energi än Pavo, lika i protein men lägre i stärkelse och socker.
Någon som har erfarenhet av dessa?

Är det inte både billigare och bättre att byta grovfoder?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ger mineralerna delvis i pulver format (övriga mineraler är pellets vilka de tycker om men de ratar så fort pulvret kommer i) och...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 248
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp