Grannens kattungar

Gnist

Trådstartare
På 6 veckor har en väldigt frånvarande mor, som sällan är med sina små.

Grannen kom lite orolig idag och frågade om jag hade fil, som de kunde ge kattungarna, som hörs växa lite dåligt.

Fil har jag inte, men de fick med sig lite köttfärs, som de skulle ljumma upp lite och ge småttingarna.

När jag haft kattungar själv har jag ju haft turen att mamma katt tagit väl hand om sina små + att de börjat få lite köttfärs ungefär vid 6-7 veckors ålder, så jag tror nog att grannens små kattungar överlever.

Utöver köttfärs, är det något annat de bör ge nu innan de kan börja knapra i sig kattunge-foder?

Sv: Grannens kattungar

Två kattungar är det. En hona och en hane, som är väldigt söta och enligt min mening bra i hull och storlek.

Dock har honan en utfluten pupill på höger öga, som jag funderar på vad det kan bero på :confused:

Hona_2.jpg

Närbild på ögonen
Kattgon_1.jpg

Tänkte att eftersom det finns många kattexperter här inne, så kanske någon vet vad det kan bero på, om det är något att göra någonting åt etc. etc. :bow:

Hanen som mest troligt kommer att flytta hit :eek: :love:

Hane_1.jpg

Ser ut som att ögat har skadats, kan vara en klo eller en pinne eller vad som helst som stuckits in. Hade en hane med en liknande skada, han hade fått en pinne in i ögat. Enligt veterinären påverkade det knappast hans syn nämnvärt.

Ok, det låter som en trolig förklaring och hon verkar inte ha några besvär av det heller..

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 589
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 214
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 166
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 600
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama