grannens hmster har lunginflammatjon...

E

eddan2000

hej! som sagt var har min grannes hamster lunginflammatjon (stavning??). Jag börjar bli lite ororlig över min egna lilla hamster nu när jag ser hur hennes hamster mår... Jag vet att hamstrar kan få det när dom har fötterna i vatten, men hennes hamster har inte tillgång att doppa tassarna i vatten (väldigt stabil vattenflaska) och hon vet inte varför hennes hamster fick det...
Varför tror du hon fick det?
Hur kan man skydda sin lilla älskling från att få lunginflamation?

tacksam för svar!! :bow:

ps. i mitt hjärta lägger jag en röd ros för Camilla (grannens hamster) som troligast kommer dö :cry:

Sv: grannens hmster har lunginflammatjon...

nej,den har stått i deras vardagsrum -_-

So? Någon kan ha öppnat ett fönster i några min eller ställt ner buren på golvet under städning (om den inte redan står på golvet, vilket i sig borde kunna bli dragigt)..

Det var något nytt.
Jag kan ju tala om att jag mitt i vintern med 23 grader inomhus har badat strax över 50 hamstrar och då var dom minsta bara några dagar gamla. 3 gånger i rad med en veckas mellanrum och ingen fick lugninflammation. Låt mig då poängtera att jag bara torkade dom hjälpligt så dom inte dröp av vatten så dom fick lufttorka en hel del själva.
Att jag badade dom berodde på att jag fått in gnagarloppor så det var bada eller att dom alla dog för mig som gällde.
Alltså vatten tål dom bara dom inte får torka upp i för kallt rum eller stå i drag. Drag är dom dåliga på att tåla alls.
Jag skulle kolla golven för att se så det inte drar in någonstans.
En hamster kan få lunginflammation om dess allmäntillstånd är nedsatt pga annat också. Kan ju vara någon man inte ser med blotta ögat som orsakar det.
Hamstrar kan förövrigt faktiskt simma men är inte speciellt förtjust i det.

Det var något nytt.
Jag kan ju tala om att jag mitt i vintern med 23 grader inomhus har badat strax över 50 hamstrar och då var dom minsta bara några dagar gamla. 3 gånger i rad med en veckas mellanrum och ingen fick lugninflammation. Låt mig då poängtera att jag bara torkade dom hjälpligt så dom inte dröp av vatten så dom fick lufttorka en hel del själva.
Att jag badade dom berodde på att jag fått in gnagarloppor så det var bada eller att dom alla dog för mig som gällde.
Alltså vatten tål dom bara dom inte får torka upp i för kallt rum eller stå i drag. Drag är dom dåliga på att tåla alls.
Jag skulle kolla golven för att se så det inte drar in någonstans.
En hamster kan få lunginflammation om dess allmäntillstånd är nedsatt pga annat också. Kan ju vara någon man inte ser med blotta ögat som orsakar det.
Hamstrar kan förövrigt faktiskt simma men är inte speciellt förtjust i det.

ok.............

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 955
Senast: Takire
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 109
Senast: MayGrace
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 250
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30