Vallmo
Trådstartare
Det var ett bra svar. Det visste jag faktiskt inte.När vi skulle sätta häck så krånglade de med åkermarken in till lite. De sa attvi ville sätta häckplantorna förnära detas mark.
Vi hade inte så bra koll på den tiden.
De ville ha ett avtal omatt de inte skulle få besvär med häcken ut i åkern med utstickande grenar o sånt.
Så vi fick fråga en jurist om hjälp.
Och juristen kolkade upp och sa att häck plantor skall sättas 1 meter innan för tomtgränsen för att rötter och grenar skall kunna utvecklas utan att de går in på grannens mark.
Kanske därför de körde grävaren så nära?
Bara en ren fundering.
Mina grannar har dock sagt ok för häcken (vi frågade specifikt) när de flyttade in men de tänkte nog inte på rötterna, såklart. Inte vi heller.
Har en annan granne som sågat ner mina plantor 1 och 1,5 meter från tomtgränsen.
(Nu tror ni säkert att jag har helmysko grannar, men det är bara han som är ett arsel.)
Han gjorde det nu mitt i vintern, antagligen för att jag inte skulle märka det.
Dessutom hade han en annan karl som gjorde det så han säkert kan säga något om missförstånd, bl.a., bl.a., bl.a...
Visserligen är det rätt fula berberisbuskar som kom med köpet när vi köpte huset, men ändå.
Han gjorde det för att för att få plats med sina tre bilar och slippa öppna en bil med busken i vägen. Visserligen passagerarsidan, men ändå.
Jag tittar hellre på dom än hans fula bilar.