Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, så är det ju.Lite av problemet är ju även att det var maken du hade överenskommelsen med, inte henne, så hon är inte skyldig dig något som jag ser det.
Äsch, så skulle jag aldrig hålla på. Sånt beteende känns orimligt.Om personen du gjorde överenskommelsen med fortfarande lever kan du ju prova att ta reda på hans kontaktuppgifter och prata med honom. Personligen förstår jag om hans betalningsvilja är liten, men det kan ju vara värt att testa.
Vad din granne har eller inte har betalt och betalar eller inte betalar för sin trädgård har inget med problemet att göra.
Fast jag kan hålla med här. Den är ju han som lovat att ersätta dom, så jag skulle hellre fråga honom än kvinnan i huset.Äsch, så skulle jag aldrig hålla på. Sånt beteende känns orimligt.
Jag kanske kan nämna det och se vad hon säger?
Hon är vad jag vet jättetrevlig. Pratar inte så mycket med henne.Hur är hon att prata med?
Går det att gå dit och förklara vad som hände och vad som sagts och på det viset få förståelse för att du vill ha ersättning för skadorna? Hon borde ju ha blivit informerad av sin make kan jag tycka, eftersom gården var deras gemensamma då.
Hon i sin tur kan ju prata med grävfirman för ersättning.
Alternativ att ni delar på kostnaden eftersom det gått några år.
Men jag tycker att du ska försöka prata med henne om det iallafall.
Rätt så kul, men du behöver inte vara så spydig.Jag kan se en sådan Buketråd framför mig. ”Grannen kommer och vill ha ersättning för förstörda växter som min exman ska ha lovat henne för två år sen?”
Alla: ”Be henne visa ett skriftligt avtal på det. Och bevis på att förstörelsen beror på er. Kan hon inte det, bry dig inte om det.”
Jag skulle bara släppa det.
Det var inte spydigt menat överhuvudtaget. Ibland tycker jag att jag förstör ett skämt om jag använder . Men jag får nog vara tydligare.Rätt så kul, men du behöver inte vara så spydig.
Jag tar alla svar och synpunkter jag fått seriöst och jag tycker också att jag fått mycket seriösa svar.
Som sagt var, i stort sett alla svar har varit hjälpsamma för mig.
Utom ditt då kanske. Ursäkta!
Det är okej.Det var inte spydigt menat överhuvudtaget. Ibland tycker jag att jag förstör ett skämt om jag använder . Men jag får nog vara tydligare.
Går tujorna att rädda, t ex klippa av toppen, gödsla, vattna och se om de tunna tujorna växer ikapp de andra?Hur hade ni gjort?
Tror dom är körda tyvärr. De se fördjävliga ut.Går tujorna att rädda, t ex klippa av toppen, gödsla, vattna och se om de tunna tujorna växer ikapp de andra?
Nej, nej för guds skull. Skulle aldrig klippa. Särskilt inte dessa tujor smaragd. De stannar på den höjd man klipper toppen på. Möjligtvis kan de bli lite tätare och frodigare på sidorna.Klipp för tusan inte av toppen bara! Thujor grenar inte sig som många andra växter.
Intensivvård, vattning och gödning hade jag satsat på. Det tar ett par år att få ordning på, men det gör det om du köper nya häckplantor också.
Inspekterade faktiskt tujorna lite närmare idag och upptäckte att det inte var så förfärligt ändå.Går tujorna att rädda, t ex klippa av toppen, gödsla, vattna och se om de tunna tujorna växer ikapp de andra?
De står på min mark. 50 cm in.
Trist att pröjsa själv.