Grand Danois?

FT_ryttare

Trådstartare
Hejsan!
är det nån här inne som vet hur grandisarna e i humöret nuförtiden??
har hört att d e många som avlivas pga. att dom hugger... men när vi hade för några år sen så va d inga sånna problem..
nån som har nu o vet hur d ligger till..
funderar på att skaffa enny men inte om dom e osäker i tempramentet.. detta e iofs individ anpasssat men överlag liksom!??

Hejsan!!
Vi har en "liten" grandis kille på 5 år snart, han är VÄRLDENS snällaste.. -mot människor...
Dock ej mot andra han-hundar, men det är ju inte direkt ovanligt,.,

Tror nog inte att deras humör beror på rasen!

ALLA hundraser kan ju få för sej och hugga, är ju inte bara grandisar!

Men prova och ta kontakt med uppfödare, så ska du se att du hittar världens bästa kompis!

Lycka till...//Tessan
:banana:

Snacka om att det byts mellan olika raser ofta här.. Inte direkt lika raser heller.

hur då byts??? :confused:
om det ärmina vovvar du menar så har vi 2 amstaffar, 2 schäfrar 1 grand danois och en cane corso...
om det var så du mena... :smirk:

oj... :o
Tog åt mej, för att vi har så många olika hundar.. :crazy:

Ja men nu var det en enkel fråga som hon ville ha svar på.
Kan du inte bara svara istället för att påpeka att det byts raser?

Om jag var ute efter ny hund skulle även jag fråga ut er här om alla möjliga raser eftersom de flesta har olika :)

Nja, hon verkar inte lyssna på dom råd jag gett henne tidigare angående hennes val av hundras och vad den behöver göra. Alla tycker olika om det, som med allt annat, men ändå.

Jag är ganska osäker på att en GD skulle passa henne, och vart förvånad över hur man kan ändra sig från två raser som är så olika varandra som det bara går, över några dagar.

Jag har också frågat om allas erfarenheter här, och inte blivit det minsta sur över när någon sa att den rasen nog inte skulle passa mig etc. Jag tackade och tog emot, och valde en annan ras :) Nu får jag hem henne nästa sommar någon gång, beroende på när hon föds.

ja här byts d hejvilt mellan raserna..
d e jag medveten om ..
Att jag va intresserad av Alaskan Malamute va för att d fanns en kull här i närheten o jag gillar drag även fast ja inte vet så mycke om d..verkar även va mysiga hundar. men nu har jag bestämt mej att AM blir d inte...

Att jag funderar på GD e att vi haft en sån förr..o den hade d inte dåligt o passade familjen perfekt eftersom den älskade o lufsa runt i skogen o följa med på fiske o skoteråkning o sånt vi pysslar med.
Men mamma som jobbar som Vet. Ass. har tyvärr varit med om många avlivningar nu pga. dåligt humör på GD o d va d ja undrade om dom ändrats mycket senaste åren.
våran GD tik blev avlivad för att den bet en annan hund..då den försvarade vår gamling o ägaren till den hunden krävde avlivning.
nu har du fått en förklaring Bebben..
den enda likheten raserna emellan e ju storleken..vill ha en stor hund..uinget pingel.

jo tydligen..
va bara den andra ägaren som såg.. o hunden blev rätt illa tilltygad..
synd att sånt ska hända men iblan har man inte 100 % koll på allt...

Grandisar är nog i stort sett vänliga hundar. Har själv två, tik och hane. Hanen är så snäll så det är otroligt, om hundar gör utfall bryr han sig inte. Tiken har blivit påflugen tre gånger, så hon är lite mer på sin vakt. Men mot människor är dom bara vänliga. Endera bryr dom sig inte eller blir glada. Mysigare ras får man leta efter !

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har INTE träffat så många GD i mina dagar, men ändå fått uppfattningen att dessa är rätt lugna, godmodiga, relativt lättlärda och...
Svar
4
· Visningar
2 070
Senast: jassica
·
M
Övr. Hund Jag blir så ledsen. Våran älskade söta hund som nästan alltid gör som man säger, lydig och är alltid till lags.. förutom... Då de...
Svar
15
· Visningar
1 257
Senast: Marius
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 126
Senast: Nikkis
·
R
Övr. Hund japp då va det dax ... att skaffa skor till flickan .... problemet är att jag inte vet var man kan köpa dem ... ska åka "till de kalla...
Svar
19
· Visningar
1 217
Senast: humlanotrocadero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka