• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 809
N

Notorius

Hur tjocka är täcken med 200 g fodring?
Jag har ett täcke som är ca 2,5-3 cm tjockt, ungefär hur 'många' gram är det i det?
150? 200?
:p

Sv: Gram

Anledningen till att man anger stoppningen i gram är just för att det inte går att mäta i cm. Stoppningen går ju att packa olika hårt, men den har samma vikt för det... :idea:

Jag har själv ett 300-gramstäcke som ser ut och känns tunnare än ett av mina 200-grams, men man känner lite skillnad när man lyfter täckena. :p

Men vad störande :p får jag ju aldrig veta hur tjockt det är, kan man väga dem då?

Om täcket är såpass tjockt borde det vara minst 300 gr, iaf om jag kollar på mina. 100 & 200 gr´s täcken är rätt tunna.

svårt att säga ...det beror ju vad det är för foder och hur yttertyget är,har två som ska vara 150g var men det ena känns mycket krfatigare än dt andra

Okej, när jag håller i det känns det tungt, och jag skulle gissa att det ligger mellan 1000-1200 gram i vikt. Eller så väger det mindre/mer, men tungt är det.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 610
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka