Grafritare på datorn?

M

Magdalena

Jag ska börja plugga matte :bump: och inser att jag inte har nån miniräknare som ritar grafer. Kan man hitta nåt sånt på datorn eller köpa nåt program som gör det?
 
Sv: Grafritare på datorn?

Sökte på google och hittade detta: http://www.algonet.se/~lsdata/#Graf
Har dock inte testat det själv. Sen så kan det ju ändå vara bra att ha en grafräknare, som du kan använda vid prov och så, är kanske inte helt okej att släpa med sig datorn?
 
Sv: Grafritare på datorn?

Tack! Ska genast prova. Jag läser på distans och kommer göra tentorna via internet, så det är ju lugnt att bara ha den på datorn.
 
Sv: Grafritare på datorn?

Jo, då ska det ju inte vara några problem i så fall...
 
Sv: Grafritare på datorn?

Hur gör man det? Jag kan inte hitta den funktionen, och aldrig hört om det heller...
Det närmaste man kommer är väl diagram.
 
Sv: Grafritare på datorn?

Ingick i Matematik B...
Orkar inte förklara allt här och nu men hittade en sida om det här .
Är man lite haj på Excel kan man fixa alla sorters grafer utifrån det.
 
Sv: Grafritare på datorn?

Beror ju på hur bra man är på matte också! :angel:
Tänkte bara om man inte ville ha ett program till på datorn, utan använda det man har.
 
Sv: Grafritare på datorn?

Jojo, men även om man är bra på matte så kan det ju vara mycket enklare med en vanlig grafritare också :p
 
Sv: Grafritare på datorn?

Magdalena skrev:
Jag ska börja plugga matte :bump: och inser att jag inte har nån miniräknare som ritar grafer. Kan man hitta nåt sånt på datorn eller köpa nåt program som gör det?

Det bästa är såklart en kalkulator som kan rita grafer, men annars rekommenderar jag ett matte-program som heter Maple! Den ritar grafer och gör beräkningar av det mesta. Jag fick den på studentlicens då jag studerade på universitetet, men jag kommer faktiskt inte ihåg vad den kostade. Var inte så dyr i alla fall och inte så svårt att lära sig heller ;)
Kolla här: http://www.comsol.se/products/maple/
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: tanten
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: gulakatten
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp