Grafikkort

P

Pandoora

tjeena

vad har ni för grafikkort? Jag har en knäppisdata, köpte nytt i våras för någon tusenlapp som skulle vara skitbra, men icke.
Måste verkligen ha ett nytt och pappa ska betala om vi hittar något som verkar fungera bra och så.. :smirk:

Vad har ni för några, och för vilket pris köpte ni för?
Vill absolut inte ha nått jätteavancerat, men något som verkligen fungerar.

/Erika

Sv: Grafikkort

Är ju väldigt bra om du talar om vad du har för något nu, vad det är för dator, prestanda osv.

Väldigt svårt att rekommendera något när man inte har nått att gå på.

Sant. ;)

Dator: Windows Xp, home edition, version 2002, service pack 2. (AMD athlon (tm) XP 1700+)
Grafikkortet: kommer inte ihåg vad det var,och kommer heller inte ihåg vart man hittade info om det på datorn, men jag letar!

Senast ändrad av en moderator:

Har (hade, ska slängas då datorn havererat) ett GeForce 4. Fyra år gammalt. Fungerade bra, var helt nöjd. GeForce i största allmänhet är trevliga.

Okej. Jag spelar rätt mkt datorspel, tex the sims 2 och det kostar mkt pengar och sen när gubbarna ser ut som utkletade färgklumpar så känns det inte alls roligt!

Ska kolla upp GeForce 4. Lät bra på din beskrivning! :D tack!

Exempelvis ett sådant här borde nog passa rätt bra. GeForce 4-serien är en aning utdaterad nu för tiden, och definitivt ingenting för ordentliga spel.

Ja, det var så jag menade men var osäker på vilken siffra de är inne på nu eftersom jag helt övergivit stationära datorer. ;)

Med största sannolikhet har du AGP grafikkort installerat i såfall är kortet som stalker länkar till ett bra kort

Men det är enklare att rekomendera om du kunde berätta vad du har nu
Du höger klickar någonstans på skrivbordet väljer egenskaper
i rutan som kommmer upp välj fliken "inställningar"
klickar sedan på knappen "avancerat"
i rutan som kommer upp välj fliken "bildskärmskort"
Under texten Kortinformation / kretstyp hittar du vad du har och typ

Den kan nämligen vara så att om du har ett hyffsat kort redan i så kanske någon annan del i datorn säger stopp

Hur mycket minne har du i datorn??

höger klicka på "den här datorn" välj egenskaper fliken allmänt längst ner i rutan står det

I mina ögon har du en relativt svag "spel dator"

Senast ändrad:

Själv har jag GeForce 7900 GS.
Köpte nya delar till dator för inte så länge sedan (nytt moderkort, grafikkort, minne o processor) pga av ett datorspel skulle funka:p

Är supernöjd med det grafikortet. Vet inte hur mycket det kostade då jag köpte det billigt genom min pappas datorfirma (totalt gick min dator på ca 4000kr):)

Har ett geoforce 6600 GT som fortvarande duger bra till tex WoW(men det tog ett tag att hitta en bra drivrutin), man behöver inte ha det allra nyaste.
PL

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
905
Senast: Angel
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 245
Senast: Mint
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 766
Senast: sjoberga
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 022
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka