Graf Magna-Markant

Kioskansvarig

Trådstartare
Var och tittade på en unghäst, modern var en engelsk import, men blev lite förvånad då jag insåg att fadern nog var tysk och morfar svensk ! Är det någon som vet något om dessa hingstar?

Sv: Graf Magna-Markant

Markant 384 var född 1955 och exporterades till England 1960 som dressyrhäst. Han var e Volfram u Novaja 5323 e Novarro u Rolla e Robust - Jago - Alster - Lorius - Mierendorf - Hyperion - Mante och tillhörde stofamilj 41. I Sverige lämnade han åtta stamboksförda ston, ett av dem blev mormor till Little Q. Hennes helbror Markör var icke godkänd men fick åtminstone en avkomma som tävlades i hoppning, har för mig att hon gick medelsvår.

Sv: Graf Magna-Markant

Graf Magna
Stod i England och jag har för mig att han sändes till Irland.
Han är registrerad i AES och IHR. Godkänd hos AES.
Född 1978, bay (brun), 17hh (ca 173cm).
e. Gralsgritter
u. Liliane - Luckner
Uppfödare Hans Behrans.

De flesta av hans avkommor har tävlats i hoppning. Grafton Magna har vunnit över 1/2 miljon Svkr. En del har också gott fälttävlan.

Jag har nog en bild på honom någonstans.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 755
Senast: Enya
·
Avel Jag går och funderar lite på vad jag ska välja för hingst till mitt sto till våren. Stoet är import Litauen och hyfsat ok ihopsatt med...
Svar
15
· Visningar
2 385
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 548
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2