huggabugga
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan tyvärr inte läsa ut bilderna då jag inte har någon erfarenhet. Men veterinären sa att det inte såg så bra ut.C kanske?
Totalt lekmannamässigt, ser kulan inte ut att ligga bra i skålen?
Nej, det motsvarar inte B - borde motsvara C/D snarare men är inte säker på gamla systemet. Men du hade både UA och Grad I innan grad II iaf.Kollade på en gammal hund på hunddata, den var undersökt 1994 (var då 8 år 7 mån) och det står "HD grad 2", motsvarar det B idag?
Vet att den knappt kunde gå på slutet men det kanske var senare än 1994.
Hur funkar eran hund som har D-höft?Skulle också tippa på C eller D.
Här är vår ena hunds d-höfter
Vad är bakstödet? Alltså vilken del av leden. Har läst det någon annanstans men förstod inte vad som menade.D eller sämre. Mkt litet bakstöd, dålig passform och slapp led, vad jag kan se.
D eller E på båda skulle jag gissa påHej!
Har HD-röntgat min hund.
Vad skulle ni gissa på för resultat?
Ovansidan av ledskålen, syns som en svag linje rätt genom ledkulan. Den ska täcka minst halva ledkulan för att betraktas som okej.Vad är bakstödet? Alltså vilken del av leden. Har läst det någon annanstans men förstod inte vad som menade.
Aha, jag trodde att man pratade om nedre delen av leden men fick inte riktigt ihop det. Tack!Ovansidan av ledskålen, syns som en svag linje rätt genom ledkulan. Den ska täcka minst halva ledkulan för att betraktas som okej.
Kollade på en gammal hund på hunddata, den var undersökt 1994 (var då 8 år 7 mån) och det står "HD grad 2", motsvarar det B idag?
Det gamla systemet översätts typ så här:Kollade på en gammal hund på hunddata, den var undersökt 1994 (var då 8 år 7 mån) och det står "HD grad 2", motsvarar det B idag?
Hur funkar eran hund som har D-höft?
Har den problem?
BeklagarVi tog tyvärr bort henne i måndags, bara 2,5 år gammal.
Beslutet var inte enbart pga av höfterna, men det var en bidragande faktor. Hon hade också problem med ett knä efter en tidigare skada, men den skadan ledde till extra stress på höfterna på grund av felbelastning.