Grå starr

C

Coconut

Hej!
Är det någon som har erfarenheter av hästar med grå starr?
Min 16-åriga enögding har nu fått grå starr på sitt (inte nu längre) friska öga, det känns inte specielt roligt med tanke på att det är hans ända öga. :crazy: Han ser fortfarande ganska bra men är känslig för ljus och gillar inte när det är för soligt ute. Skriv era erfarenheter, hur lång tid tog det? Behövde hästen avlivas? Hur gammal var hästen när det började? Tack på förhand! :banana:

Sv: Grå starr

En häst på ridskolan som jag lärde mig rida på hade grå starr. Jag var så liten då så jag fattade inte så mycket om vad det var för "fel" på hästen, det enda jag kommer ihåg är att hästen fick avlivas.
Hoppas det går bättre för din häst...

Sv: Grå starr

Okej, tack för svaret! Ja, jag hoppas för allt i världen att han ska få leva i alla fall några år till! :cry: Fler erfarenheter?

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 844
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 608
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 352
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka