springsten
Trådstartare
vet att det fanns en tråd här förrut innan crashen..
vilken gps rekomenderar ni?
vilken gps rekomenderar ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har endast varit med om att den tappat säningen ett fåtal ggr och så fort du kommer i kontakt igen så uppdaterar den sej ju.
Min prylgalne make har en gps till bilen som är avacerad och han har kört med mej när jag ridit en sträcka och de bägge gpserna stämmer bra över ens när vi jämförde efteråt.
Det beror ju lite på vad man ska ha gpsen till men för mej som endast vill ha ett hjälpmedel i hur fort jag rider i de olika gångarterna,medel hastighet,höjdskillnader samt längd på sträckan jag rider är den helt okej.
Vill man ha massor av kartprogram och grejer så får man nog ha en sådan man håller i handen.
Höjdkurvor etc ser du när du laddar upp din senaste träningsrunda på datorn.
En fråga angående 301:an med pulsfunktion. Fungerar den på häst också? Jag fick intrycket att pulselektroderna endast gick att använda på människa.
Nu är det jag igen!
Hur ansluter jag GPS till datorn? Jag har laddat ner programmet, men när jag ska öppna det så vill den att jag ska ansluta (logiskt) GPS och jag får det inte att fungera?
/Camilla
Kom det inte med nån sladd som går att koppla från GPS:en till datorn?
Jag hade lite problem med själva sladden första gången jag skulle ladda ner träningsrundan till datorn och jag har hört nån annan som hade samma problem. Då gällde det att trycka in kontakten rejält hårt i GPS:en, den såg ut som om den var ordentligt ikopplad men sedan visade det sig att det gick att trycka in kontakten ytterligare när man tog i...
(Sladden går förresten inte direkt in i GPS:en utan i den där lite klumpiga grunkan som man laddar GPS:en med).
Men jag har inte hittat vart man kan se höjdskillnaderna?
Är det någon som kan hjälpa mig med det?
/Camilla
På GPS:en finns det 3 "sidor" som Du växlar mha pil-knapparna. Den tredje sidan är konfigurerbar så som Du själv vill ha den.
Detta gör Du under mode\settings\set custom page.
Välj vilket fält Du vill ändra på med pil-knapparna. Tryck ENTER. Nu får Du upp en lista med alla tillgängliga funktioner. Välj "Elevation".
Nu ser Du hela tiden aktuell höjd över havet.
Kanske är det denna funktion som Du söker.
PS. På våran GPS har vi funktionerna TIME OF DAY, MAX SPEED och AVG SPEED (medelhastighet) på vår 3:e sida.