gövre halvblodshingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
M

misterhultspyret

undrar vilka det finns i år för avel som är grova mer som den gammla sortens halvblod?gärna med lite tecken.
stoet är brun,bläs och 4 vita kotor.163cm.
stoet är flamingo-ceylon-maraton orkan.
som jag ev.ska låna för avel.detta är första gången som jag tar föl så därför vill jag ha goda råd.är inte intresserad av linjeavel.

Varför vill du ha en hingst av äldre modell??? :confused:
Hade jag haft ett sto med den stammen så hade jag definitivt kikat efter någon av de modernare hingstarnas med förärvningssäkra stammar. Kanske till och med valt nån lämplig fullblodshingst.

jag tycker om dom mera rejäla halvbloden men den ska ju fungera bra inom dressyren.
men funderar lite på metall,good future.

Stanford är av mera gammal modell, Shogun också. De är båda fuxar med bläs och vita fötter. Dessutom finns Hubertus fortfarande i livet (fast det kan kanske bli lite mycket Jovial eftersom han finns i både Flamingo, Ceylon och Maraton).

Jag kommer kanske på ett par till när jag får tänka lite!

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 926
Senast: Molekyl
·
Avel Vilka arabston kommer att betäckas 2007 och varför? Det är alltid intressant att höra andras tankar och mål med sin avel. Själv kommer...
Svar
14
· Visningar
4 380
S
Avel Hej alla! Har lite funderingar som jag hoppas att Ni duktiga avelsintresserade kan hjälpa mig att reda ut. Fallet är detta: Jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 725
Senast: Slobodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar