Gourmémat?

staaria_

Trådstartare
Vad tycker katter riktigt mkt om? Jag snackar mest kattmat på burk eller liknande men även färska grejer om ni har tips på det!

Sv: Gourmémat?

Vi brukar köpa frysta fisk-block som vi skär i mindre bitar och lägger i frysen därhemma, väldigt lätt att ta fram en bit och värma i micron:d -otroligt uppskattat och okomplicerat!

Vi hade tidigare en honkatt som skulle ha medicin dagligen, och konstaterade att detta var det lättaste sättet att få i henne den lilla tabletten. Nu har vi två kastrerade hanar som egentligen inte har något större behov av godis (men som fortfarande får fisk...), de kommer farandes och sitter som små ljus med tindrande ögon varje gång de hör micron:rofl:

Pussi i gelé i portionspåse! :d Det finns inget som går upp emot det! Min britt äter öht ingen annan mat än kattmat. Hon har fått smaka både räkor, lax, kyckling och allt möjligt, men ratar det totalt. Den andra katten äter iofs väldigt gärna grillad kyckling och köttfärs, men bara lite, sen är det bra.

Min katt är lite likadan, äter verkligen inte vad som helst. Men han äter aldeles för lite och är smal, han blev inlagd för han slutade äta och fick dropp med ngt förhöjda njurvärden som nu är nästan normala. Han är pigg och glad i allmänhet men väldigt kräsen med maten. Skulle behöva ngt som han verkligen tyckte om att äta. Just nu käkar han Sheba med kycklingsmak, det går rätt bra när han är hungrig. Kan man prova med grädde?
Ska nog testa lite av de förslag jag fått här...

Pannkakor! Min förra katt sat och morrade när hon slet isär dem och kunde äta hur mycket som helst :D. (inte för att hon fick det men...) Tonfisk brukar vara en hit också. Och leverpastej på burk.

Elsa äter inte mycket förutom sitt älskade torrfoder. En halv ostkant här, en klick grädde där, kanske en bit pannkaka, men det mesta rynkar hon på nosen åt, och det får inte vara mer än en kvadratcentimeter eller så, då blir det för mycket! Gräslök äter hon utan att klaga, men det är ju mer av behovsskäl antar jag.

Min kisse äter oxå bara Pussi gelé i påse. :smirk: Fast så älskar hon räkot och fisk också!!

våra gillar mest:
¤Räkor (enbarta skalade för dem spyr av skalen!)
¤Gravad lax alt. rå/grillad.. (rökt godtas icke!!)
¤Nudlar

katter är konstiga, men oj så söta!

Våran katt äter nästan helst vanligt torrfoder, hans favorit är ett som finns på granngården i 15-kilos-säckar, han kan gnaga lite om han får en köttkant men är inte så imponerad, men däremot så älskar han kokt skinka (smörgåspålägg)!

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 219
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I

Hund, Katt, Andra Djur