T
tovazaga
Tjena alla !!
I den här tråden kan man diskutera gotlandsruss och kanske ställa lite frågor !!
Ha de så bra
I den här tråden kan man diskutera gotlandsruss och kanske ställa lite frågor !!
Ha de så bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tjena alla !!
Ha de så bra
Haha roligt att man hör att någon annans russ envisst som berget!!hejhej tråkigt att ingen skrivit nåt här ännu, gotlandsruss är underbara! tar hand om en kille på 23 år, åldern märks inte av när man hanterar honom kan jag säga! x) för tillfället är jag sjuk och äter medicin så jag har inte varit ute hos honom på jättelänge! Någon som kan lägga upp lite bilder på sitt russ? Så jag har något att titta på medans jag går hemma och skruttar :P när jag var frisk och gubben var i kondition så var galopp i full fart på en ganska avlägsen väg det bästa han visste! Att hoppa några små skutt i hagen var också jätteroligt! Dressyren tyckte han inte riktigt lika mycket om men när han hade bra dagar gick han såå fint i form! Nu har han varit avställt såpass länge att det kommer ta lite tid tills han får upp flåset igen, dessutom sparar jag till egen häst eftersom jag börjar bli liite lång på honom, inget fel med balansen egentligen men jag tycker han ska få bli pensionär när jag sparat klart. Blir nog i slutet av sommaren. Satsar på att snart bli frisk så att jag kan börja med promenader, först till hands och sedan uppsutten. Målet är att till slut få upp flåset på honom så att jag kan hoppa honom en sista gång, galoppera på vägen en sista gång, bada med honom, (låta honom ge det sista lixom, eftersom han fortfarande har kvar att ge...) för att sedan trappa ned träningen och sedan förbli pensionär å skrutta runt med lite småbarn på ryggen hos familjen han står hos. Han har alla dessa egenskaper:
1. lastar nästan sig själv
2. står blick stilla när man borstar
3. egen motor utan att vara het
4. envis som sjutton! (vilket jag oxxå är... )
5. gullig
6. underbar
7. har aldrig stannat framför ett hinder med mig
8. pigg
9. glad
10.snällaste
Nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva :P
Ha en bra dag!
ps. krama era russ från mig!