Göteborgsmänniskor!!

Lilljessicah

Trådstartare
Tänkte höra lite med er andra som bor i göteborgstrakten om ni har några tips på bra promenadslingor,badställen eller bara natursköna områden dit man kan åka med sina hundar!?:)
Det behöver inte bra vara stigar/vägar utan det går utmärkt med härliga skogar också.

Jag har utforskat varenda millimeter där jag bor nu och är mer än redo för nya miljöer!!
:bow:
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

vilka håll har du redan utforskat?
vågar du dig ut mot angered finns här hur mkt som helst:love: sen finns ju de underbara skogarna bortåt olofstorp till:love:
men lite svårt att ge tips när man inte vet vilket håll du redan tröttnat på:p
vill du ha sällskap har jag en skogstokig gummiboll till blandistik som gärna vill ut och busa med andra vovvar;)
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

Ut mot Kållered finns det också fina promenadstigar och områden. Du har ju även flera motionsspår där det är helt ok att ta med sej en hund på.
Runt Kortedala och Bergsjön finns också massor med fina områden. Men det gör det ute i Frölunda också...och i Slottskogen mm.

Svårt att säga någonting specifikt när man inte vet vart du bor eller vart du brukar promenera.
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

He He.
Jag bor i Gråbo,här finns det jättefina vägar men när man promenerar på dom dag ut o dag in så blir det lite tråkigt.
Olofstorp är ju nära:D
Vart kan man ta en härlig långpromenad där?
Vi vill jättegärna ha sällskap!!
Jag har en schipperke tik på 18 månader, som är väldigt underlägsen o fjompig,men ÄLSKAR bus med liksidiga.
Får (om allt går som det ska) hem en hane från Sthlm på 2 år i Oktober också!
En omplacering som har mkt spring o bus i benen och behöver lattja runt med andra hundar han med!!
:bump:
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

mellan olofstorp och gunnilse finns jättefina stigar i helt underbar skog..
sen har du ju slingorna längs med lärjeån, viserligen är jag rätt trött på dom, iallafall dom närmast eriksbo:p
i rannebergen har du ju otroligt fina slingor runt sjöarna..
iof en bit att åka, men runt delsjön kan man gå i evigheter på anlagda promenadslingor..
även i partille ska det finnas gott om hundpromenadvänliga områden.. fast dom är jag personligen inte så insatt...
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

Shit va du kan!!:)
Vi får la ta en helgdag o mötas o promenera en timma eller två eller tre.He He.
:bump: :bump: :D
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

Shit va du kan!!:)
Vi får la ta en helgdag o mötas o promenera en timma eller två eller tre.He He.
:bump: :bump: :D

:D det blir ju så när man hållt på med häst så gott som över hela stan:angel: blir ju liksom att man lär sig vägarna runt stallet och så flyttar man hästen och lär sig nya vägar osv:D
låter kanonkul å gå nån riktig långis.. skulle nog min dårhund uppskatta:p fast jag säger då det.. kan hundar ha damp, så har hon nog det... bor ju inte så många häromkring som har vovve tyvärr.. så hon är ju som i extas när hon får busa med andra
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

HiHi,det låter som att din hund skulle kunna ha riktigt kul med den hunden jag är i farten o ska köpa.
Den jag har nu är lite rädd när större hundar klänger på henne,så hon brukar dra igång ett skällande som heter duga,men sen är det full fart!!
Jag har också haft häst lite överallt men bosatte mig på ett annat ställe,hehe.
Vi kan väl keep in touch o se hur vi har det framöver!?
:bump: :D :bump:
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

He He.
Jag bor i Gråbo,här finns det jättefina vägar men när man promenerar på dom dag ut o dag in så blir det lite tråkigt.

Har du promenerat i skogarna runt Tösjön, Olstorp och de områderna? Finns en massa stigar där. Bara man är beredd på att få in en lerig hund sedan. kan vara ganska blött på sina ställen. :D Ovanför Stenkullens industriområde finns oxå en massa stigar. Kan gå till Floda därifrån bl.a. :D
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

Ovanför Stenkullens industriområde var jag o promenerade 1½ timma idag:D
Det andra du nämnde har jag inte varit o utforskat.
Det finns en hel del överallt o gå,men det svåra är nog att veta vart.
Jag behöver lite utgångspunkter tror jag!:bump: :p
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

man skulle kunna få en rejäl skogspromenad om man gick från gråbo till olstorp och ner till tösjön och sedan via stannum och hem. Vet inte hur lång tid det skulle ta. Gäller bara att hitta rätt stigar. Råkade hamna i stenkullen en gång när jag hamnade på fel stig. :crazy: :D
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

He He,Ja det gäller ju att hitta rätt:p
Fast jag vet inte vart Tösjön ligger,aldrig hört talas om.
Jag har iofs bara bott i Gråbo sen Juli:D
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

Är uppvuxen därute i gråbotrakterna. Bor inne i Göteborg nu. Har flera gånger tänkt åka å promenera på olika ställen i Göteborg, men de blir aldrig av. Dessutom är vovvan bara 1 år så riktigt långa långpromenader har vi så smått börjat med nu. Annars har de rundor vi gått hittills räckt. :)
 
Sv: Göteborgsmänniskor!!

HiHi,det låter som att din hund skulle kunna ha riktigt kul med den hunden jag är i farten o ska köpa.
Den jag har nu är lite rädd när större hundar klänger på henne,så hon brukar dra igång ett skällande som heter duga,men sen är det full fart!!
Jag har också haft häst lite överallt men bosatte mig på ett annat ställe,hehe.
Vi kan väl keep in touch o se hur vi har det framöver!?
:bump: :D :bump:

ja hon tackar inte nej till lite bus min lilla råtta:p
just nu vågar jag mig inte ut i skogen skogen typ, utan håller mig gärna i utkanten.. har sån förbannad fobi för dessa förbannat äckliga snegångare som det kryllar av nu:eek: :crazy: men dom borde väl ge sig om ett par veckor hoppas jag (ryser av bara tanken på dom:crazy: )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 200
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 948
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag bor i ganska centralt i en större stad och jag håller på riktigt på att bli GALEN av vädret och de vägförhållanden vi har här just...
Svar
18
· Visningar
1 503
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp