N

Nizzetoto

Läste någonstans att Göteborg Galopp har sattsat på att sätta upp rail. Har dom satt upp rail längs hela banan eller är det bara på upploppet?
Har bara haft en starthäst i göteborg och då var det 600m nu blir det 1600 m och jag undrar hur resten av banan är rent underlagsmässigt jämn/ojämn? Snäv sväng ? etc. Mycket tacksam för upplysningar!

Gabrielle

Sv: Göteborg

Nizzetoto skrev:
Läste någonstans att Göteborg Galopp har sattsat på att sätta upp rail. Har dom satt upp rail längs hela banan eller är det bara på upploppet?
Har bara haft en starthäst i göteborg och då var det 600m nu blir det 1600 m och jag undrar hur resten av banan är rent underlagsmässigt jämn/ojämn? Snäv sväng ? etc. Mycket tacksam för upplysningar!

Gabrielle

Oavsett hur den är ( snäv sväng etc ) som kan vara en smakfråga kan du ge dig sjutton på att startar du på söndag lär den vara STENHÅRD!!! Såvida vi inte alla ber till Tor om åska och hällregn på nätterna fram tills på lördag! ( Please help me!"!!!:p

Jag tycker att det är en väldigt trevlig bana, svängarna känns helt ok men det är som sagt risk för att banan blir väldigt hård efter som de ännu inte har något ordentligt bevattningssystem. Från och med i år har de även fått rail, däremot så har de haft lite problem med startboxarna, men de arbetar febrilt på att lösa de problemen vad jag förstår… =)

Ses söndag!

Tack för info! Så ni skall också dit? Rider du själv nåt löp?
För mig blev det lite chockartat nu när startlistorna börjar bli färdiga. Jag har faktiskt sovit inatt för jag trodde inte någon av mina två hästar skulle komma med när dom stod så långt ner på den 43 hästars långa listan.
Men till min förvåning kom båda med..ursch nu väntar en sömnlös vecka ...:smirk:
Jag hade inte ens fixat någon jockey till en av hästarna, men fick för ett tag sen en singnal från täby för att välja ryttare. Det är så svårt att börja rada upp jockeynamnen så där i all hast. Jag valde Ivan lopez, verkar vara en duktig ryttare som dessutom rider i medvind nu.

Ingen av dom har gått så långt innan men dom tycker om plana gräsbanor så jag håller tummarna..

Vi ses!:bump:

Gabrielle

Japp, skall rida SAMMY'S JEWEL, mest känd för att ha avslutat loppet på sandbanan innan det kom upp rail i Göteborg.. :D Men hon har chans så det är en bra ritt, även om hon kan vara lite stökig ner till banan…

Kan bara medela att det vattnas på banan. Sen om detta räcker är en fråga ? Men när jag själv var där för att träna låg det fullt med slangar på träningsbanan. Vilket min lilla häst har svårt för. Men vad gör det då banan kommer att vara fin tills på söndag.

Liknande trådar

Islandshäst Jag misströstar nått så in i... snälla hjälp! Min islänning, 10 år i år, kunde tölta rent (men efter slit och tandagnisslan, perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Gry
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: TeamVM
·
O
Hästvård Skriver under anonymt nick nu för att undvika skadeglada typer... Hästar är inte elaka djur men ibland blir det bara helt helt fel...
2
Svar
24
· Visningar
3 373
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar