Göteborg Horse Show 2013 !

Sv: Göteborg Horse Show 2013 !

Va kul med många svar ! :bow: :D

Själv hade jag tänkt kolla om det finns "Mia-schabrak", om de är så dom heter :) Någon som vet om de finns ? och möjligtvis vilken affär eller monter :bump:

Man får göra hål i lädret och så medföljer skruvar så man kan skruva/nita dit det från baksida så att säga.

I sadlar så spikar man fast dem med små spikar och en liten gummihammare (så det inte blir buckligt på brickan när man hamrar (eller lägg ngt mjukt emellan en vanlig hammare))

Det visste inte jag att man kunde göra, men låter fint! :) var och hur fäster man det på tränset ? :bump:

Man får göra hål i lädret och så medföljer skruvar så man kan skruva/nita dit det från baksida så att säga.

I sadlar så spikar man fast dem med små spikar och en liten gummihammare (så det inte blir buckligt på brickan när man hamrar (eller lägg ngt mjukt emellan en vanlig hammare))

jag tror det är sån här bricka hon vill ha
http://www.hippson.se/blogs/cissirules/you-name-it.htm

Precis! Det var en sån jag tänkte mig. :)

Men vill även ha en att fästa på nackstycket. Men har inget träns som är fancy nog än. ;)

Jag tänkte köpa några lotter så jag vinner hästen eller kanske en hästtransport :)
Annars kommer jag köpa/kolla på:
* Stigläder
* Snygga benskydd
* BoT ryggvärmare om de finns till bra pris
* Hackamore

*kl*

Jag önskar hitta någon som kunde köpa ett par elastiska Eskadronlindor då jag inte får åka dit i år :( :cry:

Jag tänkte köpa några lotter så jag vinner hästen eller kanske en hästtransport :)
Annars kommer jag köpa/kolla på:
* Stigläder
* Snygga benskydd
* BoT ryggvärmare om de finns till bra pris
* Hackamore

hästarna är det iår :D
en i första pris och en i tredje pris :bump:

Börjar bli hög tid för att boka resa och boende.

Ser verkligen fram mot GHS! Ska dit på min födelsedag, perfekt födelsedagspresent till sig själv va :idea:! Ångrar lite att vi bara bokat en föreställning, även att det är den mest perfekta föreställningen (lör fm med dressyrfinalen), så hade det varit trevligt med ännu mer ;).

Har kommit fram till att jag ska ha en rundsydd remontnosgrimma (om jag inte hittat det tidigare).
Ridhandskar.
Sen tror jag att jag och min vän mest kommer att kika på ryttarutrustning det här året.

Jag har den stora lyckan att inneha en seriebiljett i år! :banana::love:
O fyller dessutom 18 år bara drygt en vecka innan, så jag hoppas på att födelsedagspresenterna blir pengar att shoppa för på GHS :angel:.

Det som står på inköpslistan hittils:
ELT dressyrgjord
Dressyrset ( schabrak + lindor) i fräck färg
Soft up stigbyglar
AS eller CS tävlingsset ( schabrak + huva)
Kolla på träns, kraven är remontnosgrimma, svart, inåtvända spännen, snyggt :p

+ det viktigaste, FYNDA :bump:

... Jag känner dock att detta kommer att kosta :crazy::angel:

Min stora önskan för tillfället är att ha en rosa kavaj! Kingslands är ju hiskeligt dyr med tankeppå att jag tävlar kanske 4ggr/år... Men jag sparar nu undan alla extra slantar som kommer in så jag kan köpa den på mässan! Förena nytta med nöje så att säga... Jag kan inte riktigt motivera att köpa en kavaj för så mkt pengar annars...

Ångrar jag mig så vet jag inget särskilt att köpa, men det brukar ju alltid lösa sig väl på plats :rofl:

*kl*

Jag ska väl kika efter ridskor och chaps från Ariat, de gamla börjar bli slitna och jag envisas med att vilja ha en annan modell på chaps än standard så det kan nog vara kinkigt. Ridbyxor från Pikeur står konstant på listan. Ridpaddar står också alltid på listan (shabrak utan öglor och band). Ett nytt kandar till unghästen ska införskaffas i år så kanske kikar på modeller och köper ett om jag hittar ett passande. Och så är jag lite sugen på nya stigbyglar till terrängsadeln, vill i alla fall klämma på ett par JW Air Irons.

Jag köpte ny häst i lördags så tänkte köpa att där!
Men vägarna ledde mig förbi skara hästsport där jag råkade inhandla dyonträns, JW sadel, horseware täcke och shockemöhle transportskydd och svett-täcke. Så nu återstår bara ett par läderskydd fram+bak, förbygel, dressyrskydd, lindor, schabrak, grimmor, hästgodis, sadelgjord läder och till mig, ridbyxor, huntersttövlar, ridstrumpor, ridhandskar, röd kavaj och ev. en jacka :)

Önskar jag kunde åka dit för jag skulle behöva elastiska lindor från Eskadron eller Equality line :(

Jag bor ganske exakt 4 km ifrån dig och ska dit i morgon så jag kan kolla om jag hittar något. Någon speciellt modell/färg?:D

Bara vanmiga elastiska lindor, är så trött på Hööks och Börjes billiga som går sönder stup i kvarten :(
Har gamla Eskadron lindor som jag köpte på 80talet som ser nyare ut...
Färg: jag har vita, creme och grå så gärna någon rolig färg som rosa, ljusblå, röd, grön...
Jag pmar dej mitt mobilnr :)

Kolla Star Riders rosa kavaj? :)

*kl*
För mig är det nog tur att det inte blev någon resa, pålle behöver egentligen verkligen ingenting! Men matte önskar sig ett nytt dressyrträns eftersom det gamla hängt med i 12 år nu :D Jag får hoppas att jag tar mig till Falsterbo istället!

*Kl*

Om CSN sköter sig så står följande på min lista:
-Keps med mitt stuterinamn på
-Boxgardin med mitt stuterinamn på
-Ridstövlar
-Något till Mathilde (min dotter), t.ex. ridbyxor, om jag nu kan hitta så små
-Ridhandskar (Power gloves, XXS)
-Maskkontroller

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan Henrik von Eckermann är på plats för att rida världscupen under Göteborg Horse Show. Trots ett brutet ben i handen. – Det...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show avgörs 19-23 februari i Scandinavium. Här är allt du behöver veta om GHS 20205, som sänds i SVT.
Svar
0
· Visningar
148
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Maria von Essen, Carl Hedin och Mads Hendeliowitz är de tre svenskarna som är klara för FEI Dressage World Cup på hemmaplan under...
Svar
0
· Visningar
72
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stiftelsen Göteborg Horse Show har en lång tradition av att dela ut stipendium till elitsatsande juniorer och young riders. Svenska...
Svar
0
· Visningar
60
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka