Görel hjälp mig!/Laban

poloplayer

Trådstartare
Görel, du som har koll på danska hästar: Vad vet du om Laban f. 1985, 147cm hög, brun,
Efter Aleksander
Undan Esmiralda efter Honnor Ostrup (Östrup?)

Laban är en mkt populär hingst i sportponnyavel i england, men är hans stam rent halvblod?

Sv: Görel hjälp mig!/Laban

Laban 8502701 räknas som oldenburgare. Båda hans föräldrar är godkända för oldenburgstamboken, där han själv också är registrerad. Farfar är ju ren xx, på mödernet har han Condor OLH 488 längre bak, en anglonormand som först skulle lätta upp den tyska oldenburgaveln, och därefter den danska.

Vill du ha hela stammen?

Sv: Görel hjälp mig!/Laban

Görel skrev:
Laban 8502701 räknas som oldenburgare. Båda hans föräldrar är godkända för oldenburgstamboken, där han själv också är registrerad. Farfar är ju ren xx, på mödernet har han Condor OLH 488 längre bak, en anglonormand som först skulle lätta upp den tyska oldenburgaveln, och därefter den danska.

Vill du ha hela stammen?
Tack gärna!
Jag har köpt en hingst efter honom av en släkting som använt honom i många år i sin ponnyavel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett nyblivet treårigt halvblod sto som jag själv fött upp. Fick ett jobberbjudande för ca ett år sedan som jag inte kunde tacka...
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: Capel
·
Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Boj
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 414
Senast: MattiZ
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
962
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur