gordon setter

Sv: gordon setter

Jag är uppvuxen med Gordon. Har ingen nu men vi har haft två stycken i familjen. Dom var som natt och dag. Den första fanns i familjen när jag föddes, världens lugnaste och mest väluppfostrade hund. Som 3-åring var jag ute och gick med henne själv och hon gick alltid och pressade upp mig på trotoaren och skyddade mig från bildar. Gordon nr 2 var valp när jag var 6. Hon fick inte lika mycket tid och fostran och blev en ganska stressad hund som hade svårt att vara själv osv. Dock väldigt trevlig, jag tränade mycket agility med den hunden och hon var superduktig.
Pappa jagade med båda hundarna och dom gick bra både på älg, rådjur och fågel och var dessutom duktiga på eftersök.

Jättetrevlig ras som jag helt klart kan tänka mig att ha igen, men helst då med en jaktintresserad man;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: Troll
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 681
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 028
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp