Göra zebrafink handtam?

gul_zebra

Trådstartare
Nu är första zebrafinken här, lilla Bertil :bump: Han är såååå söt :love:

Han har visst varit handtam förut, tills hans lilla fru dog och han inte ville längre. Kanske kan han bli handtam igen när han får ny kompis (ska hämta imorrn), så - vad har ni för tips på att göra en zebrafink handtam? Förutom att sitta och ha handen i buren och så och ge godis med handen då, har ni ytterligare små knep? :)

(Bilder kommer när han fått göra sig lite mer hemmastadd :))

Sv: Göra zebrafink handtam?

Jag föredrar att INTE ha handen i buren. Buren är fågelns eget hem, där ska den inte störas mer än i nödfall (dvs när man bytar mat-/vattenskålar). Du kan ju däremot hålla handen vid buröppningen.

Sv: Göra zebrafink handtam?

Buröppningen menade jag ja :D Skulle aldrig klara av att ha på nåt annat sätt - det gör ju ont! :p

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 388
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 355
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 409
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund Jag skulle behöva bolla lite tankar. Fick barn för 14 v sedan och lillhunden här hemma reagerar inte som jag trodde. Han har alltid...
Svar
4
· Visningar
1 250
Senast: simba_112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama