Göra rent hjälm

S

Starlight_boy

Hur gör man rent en sammetshjälm som har varit i ett kvarkasmittat stall??

Ta och blanda jodopax i en sprutflaska, ganska starkt och spraya hela hjälmen ett par gånger så ska bacillerna nog dö. Ta inte in hjälmen inomhus förrän den är decifecerad.

Jag har för mig att dpm dör om man lägger hjälmen i frysen i tre dagar, men jag kan vara helt fel ute..

Jeg har også hørt om dette med fryser.

Vi hadde smitte på stallen i sommer, og da la jeg utstyret mitt i frysern + sprayet det med bakteriedrepende spray. Vasket selvføgelig også det utstyret som lot seg vaskes. Vasket faktisk den ene hjelmen også (en litt eldre som det ikke var så farlig med likevel, og som jeg hadde brukt litt i denne perioden).

FAst jag kom på att det nog inte är sådär väldigt bra för hjälmen att bli nedfryst..

Liknande trådar

Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: aglaonema
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Varför finns det inga hjälmar längre som inte har ett ställbart spänne längst bak måste vara något som lätt går sönder tänker jag?! Vill...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
15 478
Senast: WildHorse
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka