Göra ren fettig fjärrkontroll

Jag har inte sagt att du ljuger. :)
Eh jo. Jag säger att den tar bort fett vilket den gör. Det är liksom grejen med Microstäddukar (mirakeltrasor). Du säger att du inte tror på vad jag säger.
Ergo så säger du att jag ljuger.
Men prova massor med kemikalier istället för att fukta en städduk med vatten. Det blir ju dyrast och klibbigast.

Eh jo. Jag säger att den tar bort fett vilket den gör. Det är liksom grejen med Microstäddukar (mirakeltrasor). Du säger att du inte tror på vad jag säger.
Ergo så säger du att jag ljuger.
Men prova massor med kemikalier istället för att fukta en städduk med vatten. Det blir ju dyrast och klibbigast.
Hade jag menat att du ljuger så hade jag skrivit "du ljuger". Men du är förstås fri att tolka mina ord som du vill.

Jag brukar använda t-sprit eller lacknafta på jobbiga fläckar (inkl. fett). Fungerar bra, viktigt dock att prova lite först så man ser om färgen eller materialet tål behandlingen.

Luktar såklart starkt men brukar dunsta bort fort.

Jag brukar använda t-sprit eller lacknafta på jobbiga fläckar (inkl. fett). Fungerar bra, viktigt dock att prova lite först så man ser om färgen eller materialet tål behandlingen.

Luktar såklart starkt men brukar dunsta bort fort.
+ 1 på det
Jag brukar först ta lactacyd, eller annan tvål som är lätt att skölja bort, och sen ta till det starka om det inte hjälper med tvål. Tops är såklart det bästa för en fjärris. Och håll den med tangenterna vända nedåt så att ev överflödig vätska inte rinner in i den.

+ 1 på det
Jag brukar först ta lactacyd, eller annan tvål som är lätt att skölja bort, och sen ta till det starka om det inte hjälper med tvål. Tops är såklart det bästa för en fjärris. Och håll den med tangenterna vända nedåt så att ev överflödig vätska inte rinner in i den.
Har inte behandlat fjärrkontroller. Men på andra prylar med liknande fläckar tar jag lite diskmedel och gnuggar in i fläcken, ev med 50% vatten. Sedan när det blivit gojs-diskmedel-blandning av allt ta lite mer vatten så det lätt kan torkas bort.
Topsmetoden låter lämplig.

Har inte behandlat fjärrkontroller. Men på andra prylar med liknande fläckar tar jag lite diskmedel och gnuggar in i fläcken, ev med 50% vatten. Sedan när det blivit gojs-diskmedel-blandning av allt ta lite mer vatten så det lätt kan torkas bort.
Topsmetoden låter lämplig.
Eller så tar man en microduk och fuktar med vatten och torkar bort fettet. Simsalabim!

Galltvål utblandat i vatten, sug upp lite med en trasa och torka rent. Rena mirakelkuren mot ingrott fett :up:

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 580
Senast: Jeffery
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 664
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka