Göra inredning av kasserad hjälm?

Trollslända

Trådstartare
Jag har en hjälm som ska slängas nu när jag skaffat ny, men så kom jag på att jag kanske kan göra någon hästig inredningsgrej av den.

Jag har googlat men inte hittat något. Så jag undrar om det är någon bukefalist som har någon rolig idé och kanske t o m har gjort något liknande själv?

Jag vill minnas att någon kreativ själv har gjort en lampa av en hjälm, men det känns för avancerat för min del. Det ända jag har kommit på hittills är att såga den i två delar och ha som bokstöd till hästböckerna.

Har ni några förslag? :)
 
Jag har gjort lampor!
Sprättlätt :)

Bara att riva ut all "inredning" och spraya frigoliten med guldfärg, borra ett hål och montera en fin sladd. Använd en liten LED-lampa med klen effekt :)
 
Åh, kan inte du slänga in en bild på din/dina hjälmlampor @Blueberry ?

Jag kom på att jag behöver en lampskärm till min bordslampa, som kunde vara snyggt att ha hjälmen på. Visst borde det fungera lika bra, om jag gör som du och river ur inredningen, sprayar med guldfärg och fäster hållaren på något sätt i hjälmen.
 
Det här är den första jag gjorde, den andra (vinröd :D ) har jag nog ingen bild på.
Jag hade ganska mycket bekymmer med att det blev så mycket skumgummi/ludd kvar längst ner på frigoliten, så jag löste det genom att fästa på ett tyg längst ner för att det inte skulle bli för fult.

Tanken är att jag ska ha dem som fönsterlampor eftersom det bara är punktbelysning, men de har ärligt talat inte kommit upp än. :o

helmet_5060827eddf2b375850004e6.jpg


helmetlampa_50615b8addf2b375a3001274.jpg


helmeeet_50615b89e087c36b565024cc.jpg
 
Snyggt! Jag ska fundera på hur mycket jag "orkar" göra med min hjälm och återkommer när jag har gjort något. :)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 255
Senast: Ajda
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 966
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 621
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp