Göra hemsida???Hjälp...

lakrits

Trådstartare
Hur gör man en egen hemsida??

Jag skulle vilja ha en egen hemsida men vet inte vad jag ska använda mig av för program...
Microsoft har ju i sitt officepaket,,,,publisher tror jag,,men hur lägger jag ut den på nätet sedan???

Jag behöver inte ha något avancerat....
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

Inte Publisher

Rek då Macromedia Dreamweaver att börja med.
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

För att lägga ut den på nätet behöver du först och främst ett ställe att ha hemsidan på. tex ett webhotell.. men det finns även gratis alternativ. Sen måste du ha ett ftp program därdu kan ladda över filerna till ditt "konto".. Det är nog bäst att du tar hjälp av någon när det är dags att publicera för det är inte det enklaste att få det att fungera smärtfritt första gången när man inte vet vad som kan gå snett. Som program använder jag Macromedia Dreamweaver där jag gör hemsidan. Den skriver koden kan man säga.. Men du kan ju skriva html koden direkt i tex Notepad men då måste du kunna koda dårå.. Sen finns ett program som heter Frontpage men det gillar jag personligen inte.. blir inget snyggt! Men det kanskeär jag som e dålig på det hela..

LÄTTAST skulle jag säga är att gå in på spray och registrera sig och göra en hemsida i deras program.. då slipper du tänka på det där med att lägga ut och så.. Det blir inte så avancerat men det behövde du ju inte ha! *ler*

Lycka till!
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

Ahhh,,,det var FrontPage jag menade...

Hmm..Spray säger du ,,,ska kolla detta.
Tack så mycket :bow:
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

www.dinstudio.se

Kanonsida, finns färdiga mallar att välja på! :)
Klicka på "prova-på" knappen så ser du de olika mallarna!

Här är en sida jag har gjort åt ett företag: TRIX

OBS:Sidan är till främst för återförsäljarna, ej privatpersoner!
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

Jag framhärdar i att man ska lära sig skriva HTML och CSS innan man ger sig på att skriva hemsidan. Det gör sidan mycket bättre i de allra flesta webbläsare.
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

Någon kanske kan förklara hur man gör en hemsida till

dot.tk adresser, har adress och hela baletten, men nu vill jag veta hur man gör också ;)
 
Sv: Göra hemsida???Hjälp...

Som ett allmänt svar om att göra hemsidor:


Låt framför allt bli Frontpage!! Den generar så mycket skitkodningen att det liknar inget annat! Dessutom fungerar sidorna bara i IE...andra webläsare får ofta problem med sidorna.

Ska man köra ett sånt program så kör med Dreamweaver!


Men som någon också skrev så är det alltid bäst att själv lära sig html och css för att göra sina sidor. Det kräver dock en del tålamod.
De länkarna Laban la ut är bra och även webdesignskolan har så man kan lära sig.

Första varianten behöver inte vara så avancerad kodmässigt. Det är som att lära sig rida. :angel: Först ska man kunna stopa och säta igång hästen. Allt eftersom så är det inte stopp och igång längra utan halter med bärighet och igångsättningar med energi.
Ja, ni fattar hur jag menar.


Ta det allt eftersom om ni vill lära er att göra en snygg och välkodad sida!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 340
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 019
Senast: Cattis_E
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 017
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 894
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp