"Göra" foton till digitala bilder?

U

ULN

Är totalt okunnig kan man göra detta? Har alltså vanliga foton som jag skulle vilja ha i datorn så att man kan fixa till dem?!?!
 
Sv: "Göra" foton till digitala bilder?

Säger det samma, plus ett hyfsat bildbehandlingsprogram, men det brukar följa med när man köper scanner och i dag är en scanner både billig och har bra prestanda. Jag kör in bilder med en gammal scanner som inte ens går att köra under Windows XP så jag har en gammal trött Pentiummaskin till det plus Windows 98 och bilderna flyttar jag till min nyaste maskin i nätverket. Har man inget nätverk går det lika bra att flytta bilderna via disketter.
 
Sv: "Göra" foton till digitala bilder?

Välj FotoCD när du framkallar. Heter lite olika på olika företag men man kan lätt få bilderna på "papper" och/eller på CD. kostar lite xtra men det kan det vara värt.
 
Sv: "Göra" foton till digitala bilder?

ULN skrev:
Är totalt okunnig kan man göra detta? Har alltså vanliga foton som jag skulle vilja ha i datorn så att man kan fixa till dem?!?!
man kan lämna in dem i fotoaffär också..
 
Sv: "Göra" foton till digitala bilder?

Jag har även fotat pappersbilder med digetal kamera.
Kräver bra ljus och en stadig hand :)
Men en scanner är absolut det bästa.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: Migo
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
Fritid Gissar att alla ni som har en smartphone har precis som jag, en extrem mängd foton. Jag vill inte radera foton och filmklipp för de är...
2
Svar
24
· Visningar
1 392
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp