Göra foderstat utan analys på hö

S

stick

Hej. Jag undrar hur man ska göra en bra foderstat till sin häst utan analys på höet. För mig är det nämligen ganska omöjligt att analysera höet för balarna är från olika skördar och det är ganska stor omsättning, ny leverans minst en gång i månaden. Har någon tips på hur man kan göra för att få en bra foderstat i alla fall? eller är det bara att fodra efter känslan?:crazy:
tacksam för svar!

Sv: Göra foderstat utan analys på hö

Det är bara att hålla koll på hästen och se om den blir fet eller faller ur, något annat kan man inte göra.

Men jag måste säga att jag tycker det är konstigt att det inte går att få köpa från samma skörd under hela säsongen. :confused:

Sv: Göra foderstat utan analys på hö

Hej. Jag undrar hur man ska göra en bra foderstat till sin häst utan analys på höet. För mig är det nämligen ganska omöjligt att analysera höet för balarna är från olika skördar och det är ganska stor omsättning, ny leverans minst en gång i månaden. Har någon tips på hur man kan göra för att få en bra foderstat i alla fall? eller är det bara att fodra efter känslan?:crazy:
tacksam för svar!
Ta analys ändå på något parti. Visst är det ofta skillnader, men det beror inte så mycket på första och andraskörd, utan snarare var gräset har vuxit, gödslign osv. Tar du analys får du i alla fall ett hum om var värdena kan ligga i ditt område just i år.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
637
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 046
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 307
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar