Göra egna wallies till barnrummet?

doglover

Trådstartare
Vad behöver man köpa och hur fungerar det? De man köper färdiga är ju självhäftande, men det blir väl inte dessa?

Jag har sökt och sökt och sökt efter wallies att dekorera Lokes rum med, men jag hittar för fasen ingenting. Så jag kom på att göra egna!

Sv: Göra egna wallies till barnrummet?

självhäftande plastfolie/plast duk ex sånna som man sätter på fönstrena för insyns skydd... eller va de heter och sprit tushpenna ? kanske ? hehe

Berätta lite mer vad du menar, vill du måla på väggen? Eller ska du kunna ta ner det igen? Du kan ju använda vad för slags material du vill, kartong, tyg, filt, färg på väggen, måla på en utsågad plastskiva mm. Det enklaste är nog att rita på väggen och sen fylla i med färg. Det har jag gjort med min elefant.

Kreatima har en hel del och webshop.

Wallies är självhäftande som man kan ta ner igen (och sätta upp igen och ta ner och....)

Tänkte med kontaktpapper? Läste att de finns i olika färger osv. Men jag förstår inte riktigt hur man ska få upp det på väggen utan att skada underlaget.
Häftmassa? Men nej, det blir väl klibbigt?

Kontaktpapper eller dekorplast tänker jag på nu iallafall. Läste att de ska finnas i olika färger och att man kan köpa det i butik. Nu ska jag bara hitta vart också:p.

Och fundera hur jag ska få upp det på väggarna utan att skada underlaget då det är en hyresrätt.

Hrrmmm..

2 små små spik borde du väl få sätta i väggen? Man får ju hänga tavlor och sånt.

Japp, spika och borra får man. Men vill undvika att vägagrna blir schweizerostar:p.

Nu ska jag bara få fantasi med;).

Fordon och kopiera figurer kanske?

*kliar i fingrarna på mig, vill göra det nuu*:D

Ny säng till sovrummet ska inhandlas med kom jag på nu.

Coop har kontaktpapper i olika färger! :)

Jag skrev ut bilder på datorn på vanligt papper och satte upp dom på väggen med tapetklister. Nu när jag snart ska göra klart Iduns nya säng ska jag göra egna igen men den här gången har jag köpt klistermärke papper till skrivaren :)
Fast det är klart det går ju inte plocka ner dom igen men snyggt blir det!
20109533.jpg

Jag trodde dom hade slutat med sådana?
Jag ska kolla!:D

Annars finns det färg och tapetaffärer här i lilla Kungälv;)

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
15
· Visningar
661
Senast: Imogen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 919
Senast: Anonymisten
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 325
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 477
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar