Göra egna snösulor!? Hjälp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

josefinefreed

Trådstartare
Det är så att det är 3 veckor kvar tills pollan ska skos med snösulor (hon har redan brodd), och nu får hon såna styltor att det inte går att rida, och även i hagen får hon ju styltor. Jag är rädd att hon ska vricka sig eller så..

Jag läste förra året här på buke om några som gjort egna snösulor, jag provade göra en sula av ett lock från en kakburk, det gick bra- tills sulan gick av..

Något tips på vilket material som är bra för det?

MVH Josefine

Sv: Göra egna snösulor!? Hjälp!

Min kompis o jag gör snö sulor utav cartedour glassens lock (vet inte om det stavas så :crazy:) Funkar kanon :laugh: när man får till dom rätt :laugh:
De glass paketen som är ovala, testa så får du se. Vi brukar ha hela frysen fulla utav glass paket stoppade i påsar, allt för hästen :rofl:

Jahaa! :D Vi har faktist nåra ovala paket hemma XD Får väl gräva ur mammas glass till påsar då..

Men klipper ni så att det blir helsulor eller klipper ni så att strålen är fri? Har ni dom på i hagen också?

De glass paketen som är ovala, testa så får du se. Vi brukar ha hela frysen fulla utav glass paket stoppade i påsar, allt för hästen :rofl:

haha ska se om jag kan lura mamma till samma sak i vinter! (*mamma! vi måste handla glass, Honey behöver snösulor!* :rofl:)
de ovala lådorna är väl SIA glass? himla god glass är det iaf, lätt värt att handla för att få göra sulor!

Vi har klippt så att strålen e fri, lättare att få dom att sitta då. Bäst när de inte är nyskodda för då kan man få in dom lite mer under skon. Min kompis e experten o har lärt mig :laugh:
Hennes sitter bättre än mina. Men när man får till dom kanon(krävs lite träning kan jag säga) så har vi haft dom på i hagen oxå. Om du får till en ordentligt så gör en exakt kopia av ett annat lock så du har om du tappar. ta en hov i tagen o klipp lite i taget, kan vara bara på millimetern som det spelar på. Pm:a mig så får du hennes namn :laugh: hon kan säkert ge mer tips :)

Nej vet inte om Sia är gjorda av samma material som cartedour, Gb tror jag det är som gör dom :laugh: min sambo klagar inte kan jag säga han får äta glass för hela året på vintern :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 384
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar