Göra egna hinder med däck

Solvira

Trådstartare
Ja, gamla avdankade däck, vad kan man göra för kul med dem? Jag ska bygga lite egna hinder nu och har en massa däck som jag ska hitta på nåt att göra med. :)

Sv: Göra egna hinder med däck

Däck är perfekta som hinderstöd!!
Vi har både vanliga hinderstöd och däck, bägge funkar lika bra, enda nackdelen med däck är ju att man hela tiden får höja hinderhöjden med 15-20 cm.

Vi får däck från bil/lastbilsverkstaden i närheten, perfekt då det behövs många däck för våra hemmagjirda hindertyper. :smirk:

om man har många däck kan man lägga dom så det blir en rulle om ni förstår. skitkul att hoppa ute i terängen. :love: om man har en tjock stock att rulla fram framför blir det ett lågt långt stigsprång, me like.

annars kan man ställa dom på rad med en bom på varje sida. eller hänga upp dom mellan bommarna om man vill ha högre. hjälp vad svårt det är att förklara förresten. :crazy:

jag tycker bildäck passar jättebra ute i skogen, men på bana är det mest klumpigt.

Kan oxå hålla med om att det är klumpigt på bana men det är ett bra alternativ om man inte har råd att köpa eller tid att bygga riktiga stöd.
Eller i mitt fall; stöden är så jäkla tunga att man hellre drar fram en bunt däck :D

man kan stapla dom i en hög och hoppa som smalhinder :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 134
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Fritid Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll. Det vore...
Svar
8
· Visningar
465
Senast: Lightzone
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka