Gör någon annan det här?

MCP

Trådstartare
Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som ganska många gör?

För mig var det pre shower make up. Upptäckte av en slump på instagram att det är andra som också gör det (och när jag googlade visade det sig t.o.m. vara en tiktoktrend, förstås)
Jag har sysslat med det så länge jag har sminkat mig, även om det minskade sedan jag blev lite äldre för att sedan öka lite nu igen när jag börjat kosta på mig smink av högre kvalité vilket gör det så mycket roligare att experimentera :)

Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som ganska många gör?

För mig var det pre shower make up. Upptäckte av en slump på instagram att det är andra som också gör det (och när jag googlade visade det sig t.o.m. vara en tiktoktrend, förstås)
Jag har sysslat med det så länge jag har sminkat mig, även om det minskade sedan jag blev lite äldre för att sedan öka lite nu igen när jag börjat kosta på mig smink av högre kvalité vilket gör det så mycket roligare att experimentera :)
Betyder det att man sminkar sig innan man duschar och tvättar sig? Eller att det är en del av sminkningen?

Man sminkar sig före dusch. Som ett sätt att i lugn och ro få "kladda på" utan stressen att det måste bli bra, för man ska ju endå tvätta bort det sedan 😄 jag brukar göra det när jag vill kolla t.ex. hur en viss färg eller sminkning ser ut på mig före det är skarpt läge s.a.s.
Eller öva på t.ex. winged eyeliner och liknande.

Ja!

• Gilla
Reactions: MCP
Man sminkar sig före dusch. Som ett sätt att i lugn och ro få "kladda på" utan stressen att det måste bli bra, för man ska ju endå tvätta bort det sedan 😄 jag brukar göra det när jag vill kolla t.ex. hur en viss färg eller sminkning ser ut på mig före det är skarpt läge s.a.s.
Aha, jaa, varför inte, om man tycker det är roligt med smink 😊

• Gilla
Nej absolut inte. Även om jag skulle vilja tar det typ tre duschar/en vecka innan jag blir av med allt ögonsmink efter en utekväll så det skulle vara jättejobbigt. :D
Men jag ser tjusningen!

Nej absolut inte. Även om jag skulle vilja tar det typ tre duschar/en vecka innan jag blir av med allt ögonsmink efter en utekväll så det skulle vara jättejobbigt. :D
Men jag ser tjusningen!
Jag sminkar mig sällan annars till vardags, så många gånger gör jag en pre dusch sminkning när jag redan har lite smink på mig som ändå måste tvättas bort, t.ex. så att jag går från en dag- till kvällsminkning :) eller om jag annars har gott om tid och är lite uttråkad. En skräck är ju att det ska knacka på dörren när man är mitt i någon extrem contouringsminkning eller nåt :rofl:
Jag har också en väldigt bra cleansing balm som tar bort smink effektivt.

Det där hade jag aldri haft råd att unna mej..smink är alldeles för dyrt för det..för mig iallafall.

Märker att jag antagligen var lite otydlig i min rubriksättning och mitt första inlägg :DTänkte mer om det var så att någon annan hade något liknande de gör, som de trott sig vara ensamma om, snarare än att det måste handla om just pre-shower smink.
Tycker att du var tydlig i trådstarten och att det var ett roligt ämne! Undrade själv när jag läste igenom tråden varför alla pratar om sminket.:laugh: Kommer dock inte på något jag själv brukar göra, förutom typ äckliga grejer som bita på tånaglarna. 🙈🙈🙈

Jag försöker också rannsaka minnet, men jag vette sjutton om det finns något. Jag har snarare kommit underfund med att man inte är så ensam om vissa egenheter egentligen. :D Som att spara den bästa biten på en macka till sista tuggan för att den sista tuggan ska vara den godaste. Samma med kanelbullar - man jobbar sig in mot mittensnurren för att äta den sist. Detta faller dock under kanelbulle-lag.

Jag försöker också rannsaka minnet, men jag vette sjutton om det finns något. Jag har snarare kommit underfund med att man inte är så ensam om vissa egenheter egentligen. :D Som att spara den bästa biten på en macka till sista tuggan för att den sista tuggan ska vara den godaste. Samma med kanelbullar - man jobbar sig in mot mittensnurren för att äta den sist. Detta faller dock under kanelbulle-lag.

Därför gör man snurror med mycket fyllning så är hela bullen lika god 😋😍

Jag gör det!
Är urusel på att sminka mig, plus har extremt tunga/hängande ögonlock så ingen ögonskugga syns på mig oh jag inte går upp heeeela vägen till ögonbrynen hela vägen runt 🤣🤣.
Använder inte smink till vardags, bara maskara för det är det enda jag klarar av men har köpt och fått lite smink att öva med. Försöker öva eyeliner som inte blir helt wonky med mina tunga ögon.
Tycker det är kul att få kladda lite utan att någon kommer se resultatet, för bra blir det inte :rofl:

• Gilla
Det där hade jag aldri haft råd att unna mej..smink är alldeles för dyrt för det..för mig iallafall.
det kan jag förstå om man känner. Själv sminkar jag mig som sagt så sällan till vardags så det större risk att mitt smink ska bli gammalt än att jag ska hinna nöta upp det ändå :)
Jamen ja, det är ju så man Ska äta en smörgås eller kanelbulle. Det har ingen betydelse om det är en bulle med mycket fyllning, för konsentrationen av allt det godaste är ändå störst i mitten :D

Jag sminkar mig sällan annars till vardags, så många gånger gör jag en pre dusch sminkning när jag redan har lite smink på mig som ändå måste tvättas bort, t.ex. så att jag går från en dag- till kvällsminkning :) eller om jag annars har gott om tid och är lite uttråkad. En skräck är ju att det ska knacka på dörren när man är mitt i någon extrem contouringsminkning eller nåt :rofl:
Jag har också en väldigt bra cleansing balm som tar bort smink effektivt.
Haha det hände mig. 😂 Jehovas vittnen kom och knacka på dörren när jag stog med ett halvt sminkat ansikte. Dom var supertrevliga och frågade lite nyfiket vad jag gjorde.

Jag gjorde det en hel del när jag var yngre. Tyckte det var kul. Nu är jag för lat och har inte riktigt tid känner jag. 😅

• Gilla
Jag måste alltid, innan jag somnar lägga mig på sidan och typ vrida hela kroppen i ordningen höger, vänster, höger. Om jag inte somnar? Ja, då måste jag vänta tills nästa gång jag blir god, varm och sömnig också snurra runt på nytt igen ,...höger, vänster, höger. Vet inte hur lr varför jag gör så men det har varit så i evigheter. Det kan ibland ta sin lilla tid å somna iaf 😅

Jag använder omvänd logik och äter det godaste först eftersom jag 1) är som mest sugen då och 2) risken för att jag ska bli så sugen att jag vill äta mer, vilket inte alltid är idealt, blir mindre ifall jag avslutar med en tugga som är lite halvgod sådär :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 885
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Nu är det något igen... Min häst (f. 2000, ganska sparsamt tagen) har varit halt lääänge. Hon kändes lite ofräsch i juni, kollades av...
Svar
3
· Visningar
1 455
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30