Gömmer mig under täcket

Det är typ det jag orkar göra efter jobbet. Idag har jag inte ens orkat sätta igång vedspisen. Och jag har inte orkat duscha sedan i måndags.

Min rygg är i alla fall bättre nu och jag har bara lite ont. Jag har ju fått köra mycket med ryggblåsen igår och idag. Det är tungt men belastar inte ländryggen. Konstigt nog har jag inte fått träningsvärk av ryggblåsen.

Nu väntar jag på att få somna för natten. Tills dess ligger jag under täcket och kurar. Lite trist när man inte orkar ha ett liv utanför jobbet.

Senast ändrad:

Orkar inte göra random stretchövningar som inte är beprövade. MediYoga är beprövat men jag orkar som sagt inte ett helt program. Och jag måste ha draghjälp med träningen. Annars blir den inte av.
Jag har fått ett jätteenkelt program av min kiropraktor eftersom jag har jätteproblem med ryggen. Vi kan komma överens om att vi gör det på varsitt håll varje kväll? Jag kan ta en bild på det när jag kommer hem. Har också svårt att göra det, det är lite tråkigt. Men gör vi det ihop så ska jag hålla avtalet att göra det!

Orkar inte göra random stretchövningar som inte är beprövade. MediYoga är beprövat men jag orkar som sagt inte ett helt program. Och jag måste ha draghjälp med träningen. Annars blir den inte av.

"Beprövade"? Förstår inte ens vad du menar. Givetvis finns det hur mycket träning och stretch som är "beprövade" på YouTube. Nu valsar du ju bara runt. :) Vill du inte så vill du inte, vilket givetvis är okej.

Jag har fått ett jätteenkelt program av min kiropraktor eftersom jag har jätteproblem med ryggen. Vi kan komma överens om att vi gör det på varsitt håll varje kväll? Jag kan ta en bild på det när jag kommer hem. Har också svårt att göra det, det är lite tråkigt. Men gör vi det ihop så ska jag hålla avtalet att göra det!
Tack! Men jag känner inte att jag orkar.

"Beprövade"? Förstår inte ens vad du menar. Givetvis finns det hur mycket träning och stretch som är "beprövade" på YouTube. Nu valsar du ju bara runt. :) Vill du inte så vill du inte, vilket givetvis är okej.
Finns det forskning på de där övningarna?

Då är det väl ett utmärkt tillfälle att ta och göra det med boendestödet nästa vecka. Eller?
Det kan det vara.
Problemet är att när man är så totalt dränerad på energi som jag upplever att hon är så kan man inte se det som en möjlighet.

Jag hamnar själv där ibland och det spelar ingen roll vilka förslag andra ger just då. Hjärnan är inte mottaglig.

Naprapat- och kiropraktorbesök får man tyvärr inte använda friskvårdsbidraget till, däremot massage funkar. Skatteverkets reglar.
Ok. Massage kommer jag inte gå på. Det är på sin höjd trevligt och kan ge tillfällig lindring men det löser inte problemet med min onda rygg. Puckade regler. Det borde ju vara i allas intresse att få hjälp att klara jobbet.

Ok. Massage kommer jag inte gå på. Det är på sin höjd trevligt och kan ge tillfällig lindring men det löser inte problemet med min onda rygg. Puckade regler. Det borde ju vara i allas intresse att få hjälp att klara jobbet.
Att gå hos en medicinsk massageterapeut ger avsevärt mer än att vara "på sin höjd trevligt och ge tillfällig lindrig" och såna besök täcks av friskvårdsbidraget. Hur många "gratisbesök" det blir, beror dock helt på hur mycket man får i friskvårdsbidrag.

Klart att du skulle kunna. Ta något som verkar passa just dig och som du tror är bra.
Nä.

MediYoga vet jag är bra. Det innehåller ett flertal stretchövningar. Men man behöver göra hela passet för att det ska funka. Att göra något annat än MediYoga och tro att det är bättre, det tror jag helt enkelt inte på. Ska man få effekt på bara fem minuter så måste övningarna vara supereffektiva. Och då måste jag veta det innan jag provar.

Nä.

MediYoga vet jag är bra. Det innehåller ett flertal stretchövningar. Men man behöver göra hela passet för att det ska funka. Att göra något annat än MediYoga och tro att det är bättre, det tror jag helt enkelt inte på. Ska man få effekt på bara fem minuter så måste övningarna vara supereffektiva. Och då måste jag veta det innan jag provar.
Men 5 minuter är bättre än inga.. jag brukar kunna stretcha nån minut här och där på jobbet...

Nä.

Det är klart att man kan googla fram övningar som funkar för att t.ex. stärka magmusklerna (som ju behövs för att förebygga ryggproblem). Det finns MASSOR av sidor där naprapater/kiropraktorer/fysioterapeuter visar övningar. Alla dessa kategorier av utövare måste gå långa utbildningar för att få använda sin titel. Varför skulle då inte deras övningar vara värdefulla och effektiva?
Här t.ex.:
https://www.praktikertjanst.se/tips...rdag/ovningar-for-stabilitet-i-mage-och-rygg/

Men 5 minuter är bättre än inga.. jag brukar kunna stretcha nån minut här och där på jobbet...
Jo, jag stretchar också ibland, men det hjälper inte.

Det är klart att man kan googla fram övningar som funkar för att t.ex. stärka magmusklerna (som ju behövs för att förebygga ryggproblem). Det finns MASSOR av sidor där naprapater/kiropraktorer/fysioterapeuter visar övningar. Alla dessa kategorier av utövare måste gå långa utbildningar för att få använda sin titel. Varför skulle då inte deras övningar vara värdefulla och effektiva?
Här t.ex.:
https://www.praktikertjanst.se/tips...rdag/ovningar-for-stabilitet-i-mage-och-rygg/
Det kommer ju ta en evighet att göra de där övningarna och det orkar inte jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Blir det något vettigt av det där? Jag är ju ändå bara 25% sjukskriven sedan 1 april. Men i...
2
Svar
28
· Visningar
2 549
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 144
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag funderar på hur jag ska kunna lura mig själv att börja träna för det behöver jag verkligen. På jobbet har vi ett gym och min kollega...
2
Svar
24
· Visningar
2 286
Senast: Lillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar