Golvvärme badrum

Simply me

Trådstartare
Måste fram med ett snabbt beslut redan ikväll ang vår badrumsrenovering.

Vi påbörjade renoveringen i höstas innan vi flyttade in i huset, tyvärr upptäcktes en vattenskada i golvet vilket har fördröjt hela arbetet i flera månader :( Idag var försäkringsbolaget här och mätte fukten och äntligen tort, har snickare och rörmokare som är redo att börja jobbet direkt :)

Idag pratade jag med snickaren som föreslog att vi skulle ändra golvvärmen till vattenburen istället för el nu när hela golvet är uppbilat, jag kommer få prisuppgifter på hur mycket dyrare installation det blir att ha vattenburet än el ikväll, snickaren trodde att det rörde sig om 5-6 tusen mera.

Men då vi har fjärrvärme måste det ju vara så mycket billigare i drift med vatten än el. Snälla hjälp med lite kommentarer, tankar och erfarenheter.

Min man kommer inte hem förrän sent ikväll och ska jobbet starta redan imorgon kanske jag måste ha gett besked

Sv: Golvvärme badrum

Vattenburet, alla gånger, om man har möjlighet! Blir dessutom mycket behagligare värme av det.

Absolut vattenburet!
Ett par vänner till oss har lagt både vattenburet och el just för att kunna få varmt klinkergolv även den tid som man har (den vattenburna) värmen avstängd på sommaren.

Nu är beslutet fattat, jag fick lite längre tid på mig, eller rättare sagt jag fick prisskillnaden för en liten stund sedan och det skiljer 9 tkr men på det är det ju delvis rotavdrag så drygt 6 blir det och det tar vi. Jobbet påbörjas imorgon :) äntligen och till månadsskiftet kommer vi ha ett badrum, så härligt

Absolut vattenburet!
Ett par vänner till oss har lagt både vattenburet och el just för att kunna få varmt klinkergolv även den tid som man har (den vattenburna) värmen avstängd på sommaren.

Precis vad jag blev rekommenderas i våras när vi byggde om hela badrummet.
Så nu går det på vattenburet på vintern och på elslingan på sommaren.

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 354
Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 167
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Vi skulle flytta till vårt nyinköpta hus på fredag, men redan för 2 veckor sedan blev inflyttningsdag framskjuten ca en vecka för vi...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka