Golv till transport

Royal_724

Trådstartare
Behöver lägga in nytt golv i min transport!
Vad för material kan man ha?
Var finns det att köpa?
Vad är ca priset på golvet?

Sv: Golv till transport

När jag hörde mig för vad det skulle kosta med nytt golv till min trailer (plyfa) så fick jag ett pris på 2500kr för skivan och ca 1500kr för jobbet (av släptillverkaren). Om man har extrabrett släp kostar det mer (skivan måste specialbeställas om man vill slippa skarva på bredden)

Plyfa och aluminium är vanligast, antar att alu är dyrare, men kanske lönar sig i längden (har hört att ett plyfagolv bör man räkna med att byta med ca 10 års intervall)

Okej... tack så mycket!
Då vet jag på ett ungefär vad för pris jag kan vänta mig!
Bara leta upp nånstans där man kan köpa. Arbetet fixar min mammas sambo, sparar lite pengar där!

Vi bytte golv i vår Kylinge förra året. Hade tur att en kund aldrig hämtat ut en plyfaskiva som var betydligt tjockare än originalgolvet. Det var dessutom hos den lokale byggvaruhandlaren. Betalade nog runt 2500 kr, gjorde jobbet själva. Det blev riktigt bra! Sedan bytte vi även väggarna och släpet är nästan nytt igen. Lycka till!

HAr ett släp frn 2000. Under mattan samlas det fukt där bak och golvet är lite upplyckrat. När bedömde ni att det var dags att byta? Har en sambo som läser till civilingenjör som dock inte kan beräkna hållfastheten av det som är kvar av golvet. Är det vanligt att det blir lite blött i hörnen? Lägger alltid upp mattan efter användning så det kan torka lite men det hjälper inte så mycket tycker jag.

Varför jag ska byta är för att golvet har ruttnat i främre delen av transporten. Har precis köpt min transport så jag tror inte den är bytt nån gång, det är en 93:a. Den ser bra ut där hästen står, men vad jag hört rekommenderas det att helst byta efter 10 år. För att va på den säkra sidan.

För att hindra att transportgolvet blir dåligt ska man plocka bort gummimatta och låta golvet torka ifall hästen har kissat eller om man tvättat den eller det regnat in!

Om det börjar bli fuktigt på ett ställe åker golvet ut direkt. Försvagningar är inget jag vill ha i samband med hästtransporter.

Liknande trådar

Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: warg
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: Lars L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama