• Avel
  • Trådstartare Trådstartare puppan2
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 443

puppan2

Trådstartare
Är det någon som vet något om hingsten Goldgraf? Jag har stammen etc. Men undrar över vad han själv gjort, om han lämnat efter sig något trevligt, temperament, historia etc.
/puppan

Goldgraf dog -94 och hade då 1 avkomma i msv hoppning som Görel skrev samt 2 stamboksförda ston och ett diplomsto. 1993 hade han en avkomma som var med i Breeders finalen i hoppning (5-åringarna).

Har sett en Goldgraf-avkomma som gick msv dressyr, jätteläcker häst men som inte kom längre än till msv. Han var jättesnäll på alla sätt.

Goldgraf har ju 2 avkommor som är OS-aktuella i fälttävlan, Onyx och Grafman!!!
Jag hade för ett par år sedan ett Goldgraf-sto, en mkt trevlig allround häst. Har en kompis som också har ett Goldgraf-sto och den hoppar helt fantastiskt.

Sv: Re: Goldgraf

jag har en häst efter goldgraf men hon har inte gjort något på tävlingsbanan.. Finns det någon som har bilder på goldgraf? Hur hög var han och vad var han för färg?

Sv: Goldgraf

Hej

Jag har en bekant som har ett sto efter Goldgraf. Hon är ca 185 cm och mkt smäcker. Hon hoppar något helt otroligt. Helt underbar att sitta på. Mkt lätt och känslig. Hon är vig som en katt.
Hästen har stått eller blivit riden sporadiskt till och från under de sista 6 åren.
Hon hade kunnat gå långt om hon bara hade hamnat hos en ryttare som tränade och tävlade henne.
Vi hopptränade för Lasse Parmler för ett antal år sen, stoet var då 6-7 år tror jag och Lasse var lyrisk över detta sto.
Om jag inte minns fel har Lasse Parmler själv tävlat Goldgraf.
I alla fall, stoet har enorm kapacitet men har inte tävlats mer än på lite klubbtävlingar.
Nu har min bekant insett att det är oshysst mot hästen att den bara står och går i gruspaddock hela dagarna och har lånat ut henne till en ung hopptjej. Ska bli kul att se vad det kan bli. Stoet är 14 år om jag inte minns fel.
På möderne sidan var det Ismir, kommer inte ihåg vad mer.
Jag försökte hitta detta sto och hennes mamma på BLUP-sidan men de fanns inte med alls. Jag vet att Goldgraf-stoet gick kvaliten, tror det var -90, mamman tror jag också har gått kvaliten. Men de var inte med. :(

Senast ändrad av en moderator:

Nej, nej fel av mig ser jag nu 175 är hon.
Men det är ju rätt rejält det med. Men hon är väldigt smäcker. Hon ser inte så stor ut på håll men ju närmare man kommer ju större tornar hon upp sig. Skimmel är hon glömde jag skriva.

Har ett sto efter Goldgraf! En riktig allround häst som har kapacitet i allt..... Alla tränare är helförtjusta i henne kan jag lova. Brun är hon och 167cm hög!!! :love:

Det är min granne som ägde Goldgraf :)

De har ett par avkommor som har honom i stammen....
Kanonfina och duktiga hoppare....stona efter honom lämna också bra avkommor......

Jag red ett sto e. Goldgraf för flera år sedan. Riktigt jobbigt temperament och inte någon bra ridbarhet, men hon hoppade som en gummiboll. Fin teknik också. Hon var liten, kanske 156 cm. Hennes son är dock över 175 cm, trots "normalstor" pappa.

Jag har ett sto e Goldgraf. Hon är 167 cm och nybliven mamma till stoföl e Q E.

Stoet har gått *-ig fälttävlan, msv dressyr samt 130 hoppning. Hon har jättebra gång. Hon är väldigt allround utan att vara någon stjärna. Hon har ett speciellt psyke, man måste lirka med henne för att vara hennes kompis-det går inte att kräva, man måste be!! Kanske är det stoet i henne som visar sig mer än stammen. Mamman var inte alls på detta sätt! Hon är en dam som är rejäl men kortlinjerad. Hoppar med bra teknik men är tyvärr lite orädd om sig. Hon är oerhört ärlig och "går på allt", dock utan att vara het eller dumdristig.

Det jag hört om Goldgraf-hästar är att de är lite "sena"........men jag tror att man inte får haka upp sig för mycket på faderssidan utan även kika på vad som finns hos mamman också!

jag, har en skimmel vallack som är efter goldgraf, han är 167. han har det härligaste temperamentet en häst kan ha.. han hoppar allt och är den snällaste som finns... goldgraf har fått många fina avkommor efter sig! de avkommor jag vet från goldgraf är ena riktiga pärlor!

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka