Going Kronos

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare AnnaJue
  • Startdatum Startdatum
Sv: Going Kronos

Inte ett öga torrt i Tv-soffan igår:bow: :bow:
Vilken prestation!
LK har väldigt länge varit min favoritkusk håller fullständigt med honom i att "favoriter" ska utmanas och/eller köras för "fullt".

Vem vill åka på trav och se dessa eviga "sömnpiller" lopp när alla radas upp sig efter favoriterna i spets.
Nej fram med ett par till med hans löpkörningstaktik (el avsaknad kanske:angel: ). Så blir det lite spänning i loppen.

På aln finns det bilder när Ludde skriver autografer:bow: :bow: Härligt!
Hoppas det vänder igen att det inte behövs siliconbröst och att göra bort sig själv i Tv-såpor för att bli "kändis" = förebild för yngre

Var och tittade på hästen i sin box förra helgen och han verkligen utstrålar klass, även om han stog och tuggade hö lite lugnt.. Han såg ut som en kanon redan som 1½ åring när han stog på boxvila efter operation.. Tyvärr så kan jag inte komma ihåg vad det var han blev opererad för... I ett framben var det iallafall... Minnet är kort! Missade tyvärr loppet men visst är han lik Vikingen! En riktig blänkare och man undrar ju vart det ska sluta.. 1.12,2 full väg med sparade krafter som 3-åring såhär tidigt på året...ojojoj säger jag bara! Ska bli kul att följa hästen! Hade tyckt det varit riktigt kul om Ludde tar honom till USA och visar upp honom där. Bra reklam för Ludde att ta dit en ny kanon så tidigt efter Revenues "pension"! Hatten av för kretsen kring hästen!! :bow: :bow:

Själv glömmer jag ALDRIG Luddes mordförsök på Erik A. Oavsett vad han gör efter det kan han aldrig vinna min respekt.

Lines skrev:
Själv glömmer jag ALDRIG Luddes mordförsök på Erik A. Oavsett vad han gör efter det kan han aldrig vinna min respekt.

:confused: Varför svarar du så till mig???:confused:
Fattar nada...

Vad??

Mordförsök..?

På banan har jag sett Ludde göra en del mordiska styrningar, även mot Erik A..men detta gällde utanför banan va?

Va inte Ludde inblandad med nå´n dörrvakt..men vart kommer Adielsson in??

Nyfiken i en strut..

..Going Kronos..:love: :d :bow:

Hoppas Ludde inte bara tutar o kör med denna underbara häst!

Vilka treåringar han har!!!

Men tyvärr tycker jag att Ludde, liksom bl a Stefan M. kör i för stor glänsarstil med sina hästar många gånger..
(Scarlet Night i vida fjärde-spår helt ENSAM bara för att visa hur överlägsen hästen var en gång i ett kvallopp på Åby)
Det får hästarna att tröttna o varva plattmatcher med otroliga prestationer..tänk om de hade kunnat sluta gläns så!

Annars tycker jag också att Ludde är en frisk fläkt i sömnpillerloppen..

Jag tror Lines menar det som hände i ett lopp för en herrans massa år sedan, kommer inte ihåg exakt vad som hände... Det måste vara typ 8 år sedan..minst! :eek:
Det där med dörrvakts-incidenten är en historia som jag tycker är lite uppförstorad.. Luddes hovslagare har problem med lungorna och har lite konstiga ljud för sig och vakterna trodde han var typ påtänd eller något liknande och vill ha bort honom. Det blir gruff och vakterna brottar ner hovslagaren och lägger ett knä över hans bröstkorg vilket resulterar till att han inte får luft. Vakterna fattar inte detta trots att ett flertal personer påpekar detta. Ludde ska få bort vakten från hovslagaren och en annan vakt ingriper och då får han en smäll av Ludde. En lång historia i MYCKET korta drag! Det var kanske inte exakt såhär det hände men i stora drag. Har jag fel så rätta mig!

Åh..så det var i lopp i alla fall..

Fasiken, jag som trodde att det låg någon riktig rysare i nå´n av Malmös gränder bakom Lines uttalande..:devil: :p

Ang dörrvaktshistorien..kan tänka mig att Malmös dörrvakter inte är ett dugg mindre testosteron-stinna än de "gorillorna" vi har i Göteborg..

Ps! Skrev kvallopp ang Scarlet Night..det var giv ett uttagningslopp..till Kungapokalen om jag inte minns fel..där han f.ö fick stryk av Gigant Neo!
Så kan det gå när man glänser för mkt i loppet innan!;) ;) ;)

jag va på plats på färjestad å såg denna fantastiska häst :love: fick gåshud när han travade in på upploppet å tog imots av publiken med STORA applåder.. å ändå va de en 30 grader ute :smirk:
om han bara håller ihop så kommer den hästen gå lååååååångt..
Elitloppsvinnare 2008?

Ludde nobbar jättebud

*knapplån*

källa:atg.se

"Lutfi Kolgjini har fått ett jättebud för att sälja stjärnhästen Going Kronos.
Men han tänker inte sälja hästen till någon.

- Hästen är inte till salu oavsett vad de bjuder. Hur mycket som är bjudet vill jag inte säga men det handlar om mycket pengar. Vi tänker behålla honom och tävla vidare, säger Kolgjini.
Efter segern i E3-finalen på Färjestad där han slog svenskt rekord har Going Kronos seglat upp som en av de skarpast lysande stjärnorna på den svenska travhimlen. Trots att han bara är tre år spekuleras det redan om han kan bli en av de bästa svenska hästarna genom tiderna. Budet, som kom från ett stort stuteri, gick ut på att hästen endast ska tävla i år och sen gå till avel. Men Ludde är inte alls intresserad.
- Nä, som sagt så ska vi behålla honom oavsett vad någon bjuder."

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går vann Aetos Kronos i Birger Bengtssons minne på Jägersro. Senare på kvällen såldes hans syster hos Travera där hon blev auktionens...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
553
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur