Goijibär?

tanten

Trådstartare
Förra sommaren fick jag några grenar av gojibärsbuske som jag stoppade i jorden och de rotade sig fint.

Stället de slog rot på är bra som barnkammare men inte lämpligt för busken att växa upp på. det är dags för flytt.

Någon som har erfarenheter att dela? Blir det en stor buske? Har den några särskilda krav på jorden eller läget?

Sv: Goijibär?

Flyttning vet jag inget om, men busken i sig är inte så bred. Tänk mer klängväxt hög. Vet inte vad jag ska jämföra med, men den blir 3-5 stammar som arbetar sig uppåt. Så den blir max 50-70 cm bred, men flera meter hög.

Flyttning vet jag inget om, men busken i sig är inte så bred. Tänk mer klängväxt hög. Vet inte vad jag ska jämföra med, men den blir 3-5 stammar som arbetar sig uppåt. Så den blir max 50-70 cm bred, men flera meter hög.

OK - så den kan inte stå för sig själv utan behöver stöd? Nån form av klätterställning..

OK - så den kan inte stå för sig själv utan behöver stöd? Nån form av klätterställning..
Är inte helt hundra på det, men har aldrig sett en fristående i alla fall. De jag har sett har haft någon typ av stöd.

Googlar man på bilder verkar de ju också ha stöd.
md2yqvnlvoe1qaw1ai94.jpg

Blomsterlandet säger att man gärna ska ge den stöd.
http://www.blomsterlandet.se/Tips-o...rtiklar/Tradgard/Barbuskar/Gojibar-Bocktorne/

Tack Ramona!!

Den siten hittade jag inte vid mitt googlande.

Då är det enkelt. Jag får fixa en ställning/spalje/båge att fästa den vid. Den får stå fristående - har inte plats vid någon vägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
428
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 245
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka